جشنواره 8 فرمانمبارزه با فساد

حرف حق یعنی مبارزه با فساد

به گزارش روابط عمومی قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی آقای عمرانی معاون اسبق دادستان کل کشور در نشست فرمان 8 ماده‌ای مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: در آستانه 22 سال ابلاغ فرمان 8 بندی مبارزه با فساد هستیم. باید از صحبت‌هایی که جنبه شعاری دارد پرهیز کنیم.

زمانی مسئولی که بالاتر از خیابان انقلاب زندگی کند نداشتیم اما امروز برعکس است.

شاید خود این حرف نیز جنبه شعار داشته باشد اما باید به رفتار علوی توجه کنیم. مجازات مفاسد باید با جرم تناسب داشته باشد. فساد بدون پول رخ نمی‌دهد.

مقابله جدی با اژدهای هفت سر فساد

وی با طرح این سوال که پس از 22 سال چه جوابی برای مبارزه با فساد داریم، گفت: کارهای بسیار خوبی در این مدت صورت گرفته است اما باید ببینیم در منظومه جمهوری اسلامی شرایط چگونه است. ما نتوانستیم به طور موفق با اژدهای هفت سر فساد مقابله کنیم. ضمن اینکه امید جامعه نیز دچار خدشه شده است. باید یک کار اثرگذار انجام دهیم.

حرف حق یعنی مبارزه با فساد

کشور ما به این نیاز دارد تا چند کار خوب که به طور مشخص دیده شود انجام دهیم. سال 99 در نامه‌ای به رییس مجلس زدیم و خواستیم که ماده واحده ای تهیه کنند تا فردی که فرزندان و خانواده‌اش در خارج از کشور هستند در جمهوری اسلامی پست نگیرند. اگر حرفی حق باشد باید در مبارزه با فساد مورد توجه قرار بگیرد.

حرکت لاک پشتی در مبارزه با فساد

در مبارزه با فساد منافع فرد باید فدای منافع جمع شود. عمرانی با اشاره به اینکه با کار لاک پشتی به نتیجه نخواهیم رسید، گفت: سرعت فساد سرعت نور است. سران سه قوا اگر می‌خواهند امید آفرینی کنند باید اقدامات را در چند ماده در نظر بگیرند و فورا اجرا کنند. چند وقت گذشته یک خانم عضو شورای یکی از شهرها به یک انبوه ساز گفته است  تا 4 میلیارد به من ندهید اجازه کار به شما نمی‌دهد و گفته که سناتور اینجا هستم. بعضاً یک شورای شهر داریم که چندین عضو آن دستگیر شده‌اند با با قید وثیقه آزاد هستند.

 

 

لینک کوتاه:          https://fesadsetiz.ir/ivx2

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا