اقتصاد بین الملل

ضرر اعتصاب‌های هالیوود به اقتصاد کالیفرنیا

به نقل فاینانشیال تایمز، اندیشکده میلکن اعلام کرد که اعتصاب نویسندگان و هنرپیشگان هالیوود تاکنون 5 میلیارد دلار به اقتصاد کالیفرنیا آسیب زده است.

بر اساس این گزارش، اعتصاب‌های مذکور که باعث تعطیلی تولید فیلم در هالیوود شد، تأثیرات دومینوواری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ روی فعالیت‌های مختلف اقتصادی در این منطقه گذاشته است، به‌گونه‌ای که فعالیت بسیاری از مشاغل دیگر از خشکشویی‌ها و رانندگان گرفته تا مراکز تهیه غذا و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اجاره‌ای کساد شده است.

کوین کلودن، کارشناس ارشد موسسه میلکن، می‌گوید: تمام این افراد که خدمات پشتیبانی برای فعالیت‌های فیلم‌سازی ارائه می‌دهند در حال آسیب خوردن هستند.

از دست رفتن کسب و کارها به علت اعتصاب های هالیوود

وی تأکید کرد که بازار کار محلی در کالیفرنیا هم تحت تأثیر قرار گرفته است.

این کارشناس آمریکایی هشدار داده که زمانی که اعتصاب‌ها پایان یابد، آن‌قدر که انتظار می‌رود بهبود اوضاع سریع اتفاق نخواهد افتاد؛ چراکه بسیاری از کارگران و شرکت‌ها که به خاطر این اعتصاب‌ها کسب و کارشان کساد شده، ممکن است از هالیوود بروند و دیگر در زمان ازسرگیری تولید فیلم‌ها، در دسترس نباشند.

اعتصاب‌ها در صنعت فیلم‌سازی آمریکا با اعتصاب نویسندگان هالیوود آغاز شد که در روز 2 می کلید خورد. اتحادیه هنرپیشگان و فدراسیون هنرپیشیگان تلویزیونی و رادیویی نیز در اواسط ماه جولای به این اعتصاب‌ها پیوسته و برای نخستین بار در 63 سال گذشته شاهد اعتصاب همزمان نویسندگان و هنرپیشگان در هالیوود بودیم.

 

 

 

لینک کوتاه:                      https://fesadsetiz.ir/0k0i

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا