مبارزه با فساد

دستگیری ۳۱۲ تبهکار توسط پلیس آگاهی/ کشف ۸ میلیارد تومان از اموال مسروقه بانک ملی

سردار حسن رحیمی امروز با گرامیداشت هفته فراجا با اشاره به اجرای طرح کاشف اظهار کرد: چهار مرحله از این طرح توسط پلیس آگاهی به مرحله اجرا در آمده است که در مجموع 312 نفر از سارقین اعم از سارقین منازل و خودرو تا قاتلان و مجرمین جرایم مسلحانه و مجرمان آدم‌ ربایی و متجاوزین به عنف دستگیر شدند.

وی افزود: این افراد در قالب 61 باند فعالیت می‌کردند. به عنوان مثال، 18 باند از سارقان منزل و 13 باند هم از سارقین خودرو و لوازم خودرو بودند.

رحیمی با بیان اینکه سارقان به سرقت 1715 مورد اعتراف کردند، گفت: 8 میلیارد تومان از اموال سرقتی مربوط به صندوق امانات بانک ملی هم کشف شد. این افراد با فروش برخی از اجناس مسروقه یک ویلا در شمال کشور خریداری می‌کنند، اما الحمدالله این افراد دستگیر شدند و بالغ بر 8 میلیارد تومان از اموال مسروقه آنان توقیف شد.

وی با اشاره به مشارکت پلیس اقتصادی در این طرح تصریح کرد: در طرح کاشف بالغ بر 3.5 میلیارد تومان اقلام کالای قاچاق اعم از کالاهای قاچاق لوازم خودرو، لوازم جانبی خودرو کشف و ضبط شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درخصوص مبارزه با جرایم اقتصادی بیان کرد: در این باره و در مجموع 40 نفر دستگیر شدند که بیشتر در زمینه سوداگری ارزی فعالیت داشتند. 17 نفر از متهمان دلالان ارزی دستگیر شدند. 11 نفر از افرادی که از کارت ملی نیازمندان سوء استفاده می‌کردند، دستگیر شدند.

رحیمی خاطرنشان کرد: پلیس با کسانی که می‌خواهند امنیت شهر را بر هم بزنند، به شدت برخورد خواهد کرد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ اضافه کرد: هفته فراجا از روز سیزدهم مهرماه و با شعار “پلیس خادم مردم و مردم حامی پلیس” آغاز خواهد شد. امیدواریم بیشتر از گذشته نسبت به انجام وظایف خود تلاش کنیم و اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا