اقتصاد بین الملل

رشد ضعیف تولید صنعتی منطقه یورو

به نقل از راشاتودی، اداره آمار اتحادیه اروپا، یورواستات اعلام کرد، تولید صنعتی در منطقه یورو در ماه آوریل اندکی بهبود یافت؛ این رقم در ماه مارس کاهش یافته بود.

با این حال، این بهبود ضعیف‌تر از انتظار بوده و نشان‌دهنده خطرات اساسی برای اقتصاد 20 کشور این منطقه است.

تولید صنعتی در منطقه یورو در ماه آوریل 1 درصد نسبت به ماه پیش از آن و 0.2 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است؛ این در حالی که است که اقتصاددانان انتظار داشتند، این رقم هم به صورت ماهانه و هم به سالانه 0.8 درصد افزایش یابد.

ضعیف شدن تولید صنعتی اقتصادهای بزرگ

تحلیلگران این ارقام را به افزایش تولید کالاهای سرمایه‌ای مانند ساختمان ها و تجهیزات نسبت می‌دهند که کاهش تولید کالاهای مصرفی را جبران کرده است.

در عین حال، اقتصاددانان هشدار می‌دهند، آمارهای اساسی برای کل منطقه یورو بدتر به نظر می‌رسد زیرا این بهبود آمار بیشتر ناشی از افزایش 21.5 درصدی در ایرلند بوده است.

در ضمن، اقتصادهای بزرگ این منطقه در ماه آوریل تولید صنعتی ضعیفی را تجربه کرده‌اند. بر اساس گزارش یورواستات، تولید صنعتی آلمان ثابت بوده و فرانسه 0.8 درصد افزایش را نشان داده است؛ این در حالی که است تولید صنعتی در ایتالیا، اسپانیا و هلند به ترتیب 1.9 درصد، 1.8 درصد و 3.5 درصد کاهش یافته است.

ثبت بیشترین کاهش تولید

بیشترین کاهش تولید صنعتی با 7.9 درصد در اسلوونی،  پرتغال (5.5 درصد) و هلند (3.5 درصد) ثبت شده است.

بنا بر اعلام اندیشکده تحلیل اقتصادی و مالی ING، افزایش ناچیز تولید منطقه یورو در ماه آوریل، تولید صنعتی را «بسیار پایین تر از میانگین سه ماهه اول» قرار داده است.

این اندیشکده با اشاره به اینکه منطقه یورو همچنان در محیط رکودی قرار دارد، توضیح داد، با توجه به اینکه نظرسنجی های ماه می در مورد این بخش همچنان ضعیف است، این احتمال وجود دارد که تولید در سه ماهه جاری کاهش یابد.

در پایان این گزارش آمده است، پس از 6 ماه رشد منفی اقتصادی، انتظار نمی‌رود، بهبود اقتصادی در سه ماهه دوم امسال اتفاق بیفتد.

 

 

لین کوتاه:            https://fesadsetiz.ir/h8ac

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا