اقتصاد بین الملل

رکود زدن نرخ تورم در مصر

به نقل از الجزیره، آمارهای رسمی در مصر نشان داد که نرخ تورم در ماه ژوئن گذشته 3 درصد به صورت ماهانه و ۲۲.۱ درصد به صورت سالانه افزایش یافته است.

بر اساس  داده‌های سازمان آمار در مورد قیمت‌های مصرف کننده در سراسر مصر تورم قیمت مصرف کننده در شهرهای مصر از ۳۲.۷ درصد در ماه مه به ۳۵.۷ درصد در ژوئن افزایش یافت که سه درصد افزایش داشته است.

نرخ تورم سالانه برای کل جمهوری مصر در ماه ژوئن با ۲۲.۱ درصد افزایش از ۱۴.۷ درصد در سال ۲۰۲۲ به ۳۶.۸ درصد در ماه مشابه آن در سال ۲۰۲۳ رسید.

افزایش بیش از حد مواد غذایی

این گزارش افزایش تورم ماهانه مصر در ژوئن (خرداد) نسبت به ماه مه (اردیبهشت) را ناشی از افزایش ۱.۵ درصدی بخش خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها در نتیجه افزایش ۳.۳ درصدی قیمت گوشت و مرغ، ۲.۹ درصدی قیمت ماهی و غذاهای دریایی و ۵.۷ درصد میوه‌ها، ۱.۴ درصدی شکر و غذاهای شیرین و بنسبه ۴.۴ درصد،قهوه، چای و کاکائو، ۳.۳ درصدی، آب معدنی و نوشیدنی‌های گاز دار و آب میوه‌های طبیعی، ۰.۴ درصدی شیر، پنیر و تخم مرغ و ۰.۲ درصدی روغن‌ها و چربی‌ها دانست.

با توجه به دلایل افزایش سالانه تورم در ژوئن گذشته به ۳۶.۸ درصد از ۱۴.۷ درصد در ژوئن ۲۰۲۲، سازمان آمار این افزایش را ناشی از افزایش گروه‌هایی و در راس آن گروه خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها دانست که ۶۴.۹ درصد افزایش داشته است.

 

 

لینک کوتاه:              https://fesadsetiz.ir/5zpd

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا