اقتصاد بین الملل

رکورد زدن بدهی دولت ایتالیا

به نقل از اسپوتنیک، بانک مرکزی ایتالیا  اعلام کرد که بدهی ملی این کشور در ماه می گذشته (اردیبهشت) حدود پنج میلیارد یورو (۵.۵ میلیارد دلار) افزایش یافت و بالاترین سطح تاریخی خود را با ۲.۸۱۶ تریلیون یورو به ثبت رساند.

بدهی دولتی ایتالیا برای اولین بار در آوریل گذشته از ۲.۸ تریلیون فراتر رفت، در حالی که ماسیمیلیانو دونا، رئیس اتحادیه ملی مصرف کنندگان در ایتالیا، می‌گوید که یک رکورد تاریخی دیگر است، این یک مصیبت بزرگ برای کشور ما است، زیرا افزایش مستمر نرخ بهره باعث افزایش بدهی ملی می‌شود  که ایتالیایی‌ها باید در مالیات خود بپردازند.

دونا افزود که اگر بدهی ملی فعلی بین تمام ایتالیایی‌ها تقسیم شود، هر فرد ۴۷ هزار و ۶۸۲ یورو و هر خانواده تقریباً ۱۰۷ هزار و ۵۰۰ یورو بدهکار خواهد بود.

افزایش مالیات بر درآمد مالی و سود مازاد

دونا معتقد است که کاهش مالیات در حالی که بدهی ملی از کنترل خارج شده غیرممکن است. ما باید با کمک به گروه‌های اجتماعی کم درآمد و افزایش مالیات بر درآمد مالی و سود مازاد، ساختار مالیات را تغییر دهیم.

کارشناسان مالی ایتالیا در اوایل سال جاری گفتند که در نتیجه محدودیت‌های اعمال شده توسط دولت در رابطه با همه گیری کرونا، بدهی ملی ایتالیا در سال ۲۰۲۰ به نزدیک به ۱۵۵ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور رسید.

بحران انرژی باعث کاهش تولید ناخالص داخلی ایتالیا

پس از برداشته شدن محدودیت‌ها، اقتصاد ایتالیا دوباره شروع به رشد کرد و هزینه‌های عمومی برای حمایت از مشاغل کوچک و گروه‌های جمعیتی آسیب پذیر کاهش یافت، اما بحران اوکراین و بحران انرژی باعث کاهش تولید ناخالص داخلی ایتالیا و افزایش بدهی ملی این کشور شد. اساس آخرین داده های اداره آمار اروپا، بدهی ملی ایتالیا بین اکتبر تا دسامبر ۲۰۲۲ به ۱۴۴ درصد تولید ناخالص داخلی رسید.

 

 

 

لینک کوتاه:              https://fesadsetiz.ir/myf6

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا