اقتصاد بین الملل

عزم کشورهای «آسه‌ آن» برای عبور از «ویزا» و «مسترکارت» / کاهش نقل و انتقالات دلاری

به گزارش  سایت خبری مالزیایی در گزارش خود آورده است: «در این نشست تلاش‌ها برای کاهش وابستگی به ارز‌های اصلی از طریق طرح معاملات ارز محلی (ال سی تی) مورد بحث و بررسی قرار گرفت. این طرح، در واقع تمدید طرح قبلی تسویۀ ارز محلی (ال سی اس) است که قبلاً بین اعضای آسه آن اجرا شده است.

این بدان معناست که یک سیستم پرداخت دیجیتال فرامرزی گسترش خواهد یافت و به کشور‌های آسه‌آن اجازه می‌دهد تا از ارز‌های محلی برای تجارت استفاده کنند.»

استار ادامه داد: «در نوامبر ۲۰۲۲ بین اندونزی، مالزی، سنگاپور، فیلیپین و تایلند توافق‌نامه‌ای در مورد چنین همکاری‌هایی حاصل شد. این توافق‌نامه از تنظیم‌کنندۀ بانکی اندونزی به دست آمد که در ۲۷ مارس بیان کرد که بانک اندونزی در حال آماده شدن برای معرفی سیستم پرداخت داخلی خود است.»

این تارتمای خبری در بخشی از گزارش خود به اظهارات اخیر رئیس جمهور اندونزی در رابطه با عبور از دلار پرداخته و نوشته است: «جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی، از ادارات منطقه‌ای خواسته است تا استفاده از کارت‌های اعتباری صادر شده توسط بانک‌های محلی را آغاز کنند و به تدریج استفاده از سیستم‌های پرداخت خارجی را متوقف کنند. او با استناد به تحریم‌هایی که بخش مالی روسیه را از جانب ایالات متحده، اتحادیۀ اروپا و متحدانشان بر سر درگیری در اوکراین هدف قرار می‌دهد، استدلال کرد که اندونزی باید از خود در برابر اختلالات ژئوپلیتیک محافظت کند. ویدودو گفت که دور شدن از سیستم‌های پرداختی غربی برای محافظت از تراکنش‌ها در برابر «پیامد‌های ژئوپلیتیکی احتمالی» ضروری است.»

د استار اضافه کرد: «از میان کشور‌های آسه‌آن، تنها سنگاپور تحریم‌ها را علیه روسیه اعمال کرده است؛ در حالی که سایر کشور‌های آسه‌آن به تجارت با این کشور ادامه می‌دهند. هشداری در مورد گرفتار شدن در تحریم‌های ثانویه تحت رهبری ایالات متحده وجود دارد؛ زیرا تأثیر آن بر کشور‌های آسیای مرکزی و جنوبی درگیر در تولید پنبه_یک صنعت بزرگ در منطقه که میلیون‌ها نفر را استخدام می‌کند_ وجود دارد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا