اقتصاد بین الملل

سال‌های سخت اقتصادی پیش روی آلمانی‌ها

به نقل از راشاتودی، اطلاعات آژانس فدرال آمار آلمان، نشان می‌دهد که در ماه می تولید صنعتی در این کشور به شکل غیرمنتظره‌ای کاهش یافته و به گسترش نگرانی‌ها نسبت به طولانی‌تر شدن رکود در این بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا منجر شده است.

اصلی‌ترین دلیل پایین آمدن نرخ تولید صنعت آلمان، کاهش 13 درصدی تولید دارو و اقلام پزشکی در این کشور بوده که حتی افزایش تولید خودرو در این کشور نتوانسته تأثیرات منفی آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جبران کرده و به‌طور کلی تولید در آلمان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 0.2 درصد پایین آورده است.

کارستن برزسکی، کارشناس ارشد موسسه ING، هشدار داده که آمارهای اخیر نشان می‌دهد که صنعت آلمان همچنان درگیر رکود تورمی است.

تبعات درگیری نظامی روسیه با اوکراین

وی می‌گوید: همزمان شدن مخرب چشم‌انداز ضعیف و کمبود سفارش و مشکلات دیگری نظیر تبعات درگیری نظامی روسیه با اوکراین و توسعه استفاده از انرژی‌های پاک دلیل بحران کنونی و پیش روی آلمان است.

برزسکی ادامه داد: طی سال‌های گذشته رقابت‌پذیری بین‌المللی آلمان کاهش چشمگیری داشته و پیش‌بینی می‌شود در آینده هم کاهش یابد.

وی تأکید کرد: بخش تولید آلمان برای جلوگیری از تداوم رکود باید در ماه ژوئن فعالیت خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ افزایش دهد.

بااین‌حال اما آمارهای تازه منتشرشده نشان می‌دهد که احتمالا روند نزولی فعالیت‌های صنعتی در آلمان ادامه پیدا خواهد کرد.

 

 

لینک کوتاه:            https://fesadsetiz.ir/7f26

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا