دسته‌بندی نشده

سرمایه‌گذاری در شرکت‌های فناور حوزه حمل‌ونقل

رویداد سرمایه‌گذاری و نمایشگاه دستاوردهای دانش‌بنیان حوزه نوآوری و فناوری زنجیره ارزش لجستیک و حمل و نقل هوشمند از سلسله رویدادهای پل سرمایه‌گذاری در بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی برگزار شد.

در این رویداد، مدیرعامل یک صندوق خطرپذیر دانش‌بنیان گفت: در دومین رویداد «پل سرمایه‌گذاری» بنیاد مستضعفان، دستاوردهای دانش‌بنیان حوزه نوآوری و فناوری زنجیره ارزش لجستیک و حمل و نقل هوشمند به نمایش درمی‌آیند و تا سقف ۲۰ میلیارد تومان بر روی شرکت‌های برگزیده سرمایه‌گذاری خواهد شد.

«یاسر خانی» افزود: این مجموعه از سال ۹۶ کار خود را آغاز کرده و اکنون با ۹ شرکت زیر مجموعه به عنوان بازوی سرمایه‌گذاری خطرپذیر بنیاد مستضعفان در حال فعالیت است. در دوره جدید مدیریتی سند راهبردی این شرکت دانش‌بنیان تدوین شد و در آن ۲ موضوع اساسی مدنظر قرار گرفت.

راهبرد بعدی در حوزه محرومیت‌زدایی

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌های زیادی در حوزه سرمایه‌گذاری خطرپذیر در کشور حضور دارند، اما ما در سند راهبردی تصمیم گرفتیم به عنوان صندوق بنیاد مستضعفان، خدمات خود را به‌منظور خدمت‌رسانی به شرکت‌های زیرمجموعه این بنیاد متمرکز کنیم.

مدیرعامل صندوق خطرپذیر «سینا» تصریح‌کرد: راهبرد بعدی در حوزه محرومیت‌زدایی است؛ به این شکل که بر روی شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده و از آنها برای محرومیت‌زدایی حمایت کنیم.

وی تاکید کرد: پس از بررسی‌های متعدد به این نتیجه رسیدیم که به صورت فصلی و ویژه به یک موضوع بپردازیم و آن را در ابعاد سیاستگذاری و عملیاتی مورد بررسی قرار بدهیم. این رویدادها در قالب «پل سرمایه‌گذاری» شکل گرفت.

خانی گفت: نخستین رویداد صندوق خطرپذیر سینا (sina.vc) تحت عنوان «پل سرمایه‌گذاری» در زمینه خوراک دام طراحی و پیاده‌سازی شد. در آن رویداد که اختتامیه آن اردیبهشت سال جاری برگزار شد، ۴۵ تیم فناور و استارتاپ شرکت کردند و ۲۰ طرح در نمایشگاه به نمایش درآمد که در نهایت ۱۸ میلیارد تومان بر روی استارتاپ‌های برگزیده سرمایه‌گذاری شد.

وی اضافه‌کرد: با توجه به تجربه موفقی که در رویداد پل اول سرمایه‌گذاری با موضوع خوراک دام داشتیم، برای رویداد دوم، موضوع حمل و نقل و لجستیک را انتخاب کردیم.

همکاری بنیاد مستضعفان با نهادهای دیگر کشور

مدیرعامل این صندوق خطرپذیر دانش‌بنیان یادآوری‌کرد: با توجه به اینکه کشور ما در شاه‌راه ارتباطی قرار دارد، بحث دسترسی و حمل و نقل بسیار حائز اهمیت است.
وی تصریح کرد: برای اینکه پشتیبانی علمی و نگاه حل مساله‌ای به این موضوع داشته باشیم، رویداد دوم را با محوریت حمل و نقل و لجستیک برگزار خواهیم کرد. در این بین با وزارت راه و شهرسازی، هلدینگ حمل و نقل بنیاد مستضعفان، اتاق بازرگانی، انجمن حمل و نقل کشور، صندوق نوآوری و فناوری و دیگر نهادها همکاری کردیم.

خانی اظهار داشت: بیش از ۸۰ طرح به دبیرخانه رویداد ما ارسال و ثبت‌نام‌ها انجام شده است تا در نهایت پس از بررسی طرح‌ها انتخاب شوند. سه طرح به عنوان طرح‌های برتر در مسابقه شرکت داده شده و پس از داوری، روی طرح‌های آن‌ها تا سقف ۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خواهیم کرد. در این رویداد شرکت‌ها می‌توانند دستاوردهای خود را به نمایش بگذارند تا تبادلاتی بین مسوولان امر و این شرکت‌ها اتفاق بیفتد.

 

 

 

لینک کوتاه:                      https://fesadsetiz.ir/hvns

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا