اقتصاد بین الملل

سرمایه گذاری کشورهای عربی در چین

 به نقل از بلومبرگ، ابهامات و نگرانی نسبت به آینده رابطه با آمریکا و شراکت امنیتی با این کشور، موجب شده تا کشورهای خاورمیانه تلاش کنند تا با استفاده از اهرم سرمایه و بردن آن به چین به سمت تحکیم روابط با دومین اقتصاد بزرگ جهان بروند.

با گذشت هفت ماه از نخستین حضور شی جینپینگ، رئیس جمهور چین، در نشست کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض عربستان، مبادلات اقتصادی بین دومین اقتصاد بزرگ جهان و کشورهایی نظیر عربستان و امارات در حال افزایش است.

سطح این تعاملات اقتصادی بین کشورهای حوزه خلیج فارس و چین حالا از خریدو فروش صرف نفت عبور کرده و وارد حوزه‌های سرمایه‌گذاری نیز شده است.

استفاده از فرصت های سرمایه گذاری در چین

یکی از حوزه‌هایی که می تواند به تقویت روابط بین دو طرف منجر شود، موضوع عرضه اولیه 9 میلیارد دلاری سهام گروه سینجنتا است که به زودی قرار است در بورس شانگهای عرضه شود.

منابع آگاه می‌گویند مشاوران این شرکت دولتی چینی مذاکراتی را با صندوق های سرمایه‌گذاری عربستان و ابوظبی برای سرمایه‌گذاری در این شرکت داشته‌اند.

 منابع آگاه همچنین اعلام کرده‌اند که صندوق سرمایه‌گذاری ابوظبی که 280 میلیارد دلار دارایی دارد، فعالیتش را در چین بیشتر کرده تا از فرصت های سرمایه‌گذاری در این کشور استفاده کند.

 

 

لینک کوتاه:                  https://fesadsetiz.ir/0qeh

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا