اخبار

شمار نظامیان زخمی اسرائیلی به بیش از ۶۰۰۰ نفر رسید

 به گزارش روابط عمومی قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی ، «بیش از ۶ هزار نیروی امنیتی و نظامی از جمله نیروهای ارتش و پلیس اسرائیل از هفتم اکتبر و حملات آن روز وحشتناک و در جنگ با حماس در غزه و با حزب‌الله در شمال زخمی شدند». روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» با این جملات در سرمقاله امروز پنجشنبه خود از حجم مشکل تل‌آویو در خصوص شمار فزاینده زخمی‌های خود در جریان جنگ کنونی خبر داد.

این روزنامه در ادامه نوشت که تنها پس از گذشت یک ماه از جنگ کنونی، وزارت بهداشت به کنست اطلاع داد که «اسرائیل» آمادگی آن را ندارد که در کنار تعداد معمول بیمارانی که به سیستم پزشکی مراجعه می‌کنند، به شمار زیادی از نظامیان و غیرنظامیان زخمی در جنگ خدمات بدهد. امری که موجب شد تا وزارت جنگ اعلام کند که با تمام ظرفیت برای کمک به زخمی‌ها تلاش می کند و در حال کاهش رویه‌های معمول و استفاده از کارمندان خود برای مقابله با این سیل از مجروحان است.

بر اساس این گزارش، کمبود مزمن نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان رژیم صهیونیستی در حال وخیم شدن است و تعداد تخت‌های بیمارستانی حتی قبل از جنگ نیز کفاف جمعیت آن را نمی‌داد و «اسرائیل از نظر هزینه‌های ملی مراقبت‌های بهداشتی در کشورهای سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) دارای رتبه پایینی بود و نرخ سرانه پزشکان در اسرائیل کمتر از میانگین OECD است. در یک دهه گذشته، از ۳ تنها به ۳.۳ پزشک برای هر ۱۰۰۰ نفر افزایش یافته است».

در خاتمه این سرمقاله ضمن ابراز نگرانی درباره آمار کنونی، آمده است: با توجه به تخمین‌های موجود با احتساب افراد مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه، احتمالاً تعداد مجروحان به حدود ۲۰۰۰۰ نفر نیز برسد.

این در حالی است که تلویزیون رژیم صهیونیستی، روز گذشته اعلام کرد که مدیرکل وزارت بهداشت تل‌آویو به همه بیمارستان‌های اسرائیل دستور داده استبا توجه به تشدید تنش‌ها در مرزهای شمالی با حزب‌الله لبنان آماده پذیرش هزاران زخمی جنگی باشند و تا ظرف ۲۴ ساعت پس از درخواست آمادگی برای پذیرش زخمی‌های جنگی، به حالت اضطراری درآیند.

 

لینک کوتاه:https://fesadsetiz.ir/w7ol

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا