تهرانمبارزه با زمین خواری

شناسایی زمین خواری توسط پلیس اقتصادی

با حضور رئیس پلیس امنیت اقتصادی در جلسات شورای عالی مسکن به ریاست رئیس جمهور، مشخص شد این نهاد انتظامی در ساماندهی بازار مسکن به کمک دولت آمده است.

بر اساس گزارش وزارت راه و شهرسازی از اقدامات پلیس امنیت اقتصادی در جهت ساماندهی مسکن، تاکنون پلیس امنیت اقتصادی از 32 هزار و 350 مشاور املاک بازدید کرده و 13 هزار و 27 تذکر به مشاوران املاک داده است.

همچنین با توجه به وجود تخلفات از 19 هزار و 323 مشاور املاک در راستای عدم تکرار تخلف، تعهد گرفته شده است. علاوه بر اقدامات سه‌گانه یادشده 6210 اخطاریه پلمب و 6050 پلمب مشاور املاک به دلیل تخلف قطعی توسط پلیس امنیت اقتصادی انجام و 185 پرونده قضایی نیز برای تخطی‌گران از قانون انجام شده است.

*شناسایی زمین‌خواری 3000 متری در سعادت آباد

بر اساس این گزارش، اقدامات پلیس امنیت اقتصادی به بازدیدهای مستمر از مشاوران املاک محدود نشده و شناسایی زمین‌خواری نیز در دستورکار این نهاد انتظامی است.

بر این اساس در یکی از مهم‌ترین پرونده‌های زمین‌خواری کشور، زمین‌خواری دولتی در سعادت آباد به متراژ 3 هزار مترمربع توسط پلیس امنیت اقتصادی شناسایی شده است.

خارج کردن تقاضای سوداگری به کمک پلیس امنیت اقتصادی

در این راستا، محمد صفاری، کارشناس حوزه مسکن به خبرنگار فارس گفت: بازار مسکن در سال‌های اخیر به یک بازار سرمایه‌ای و جولانگاه دلالان تبدیل شده و استفاده از ابزارهای قانونی توسط نهادهای خارج دولت می‌تواند هزینه سوداگری در بازار مسکن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ افزایش داده و به ساماندهی بازار منتهی شود.

به گزارش فارس، حذف واسطه‌ها و دلالان فعال در بخش مسکن، نظارت بر سکوهای فعال حوزه مسکن و تعامل بیشتر نهادهای دولتی با پلیس در خصوص سامانه برخط مسکن و مستغلات از جمله اقداماتی است که توسط پلیس امنیت اقتصادی انجام شده و زمینه ارتقا ساماندهی بازار مسکن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ فراهم می‌کند.

 

 

 

 

لینک کوتاه:                  https://fesadsetiz.ir/t2ru

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا