اقتصاد بین الملل

صادرات انواع محصولات کشاورزی به چین و اروپا

 ایاد محمد، یک مقام سوری و یکی از اعضای کمیته استانداردهای بین المللی در مورد کنوانسیون حفظ نباتات سازمان جهانی غذا، نماینده منطقه خاور نزدیک و شمال آفریقا، گفت: ادامه جنگ بین روسیه و ناتو در اوکراین خطرات امنیت غذایی جهانی را افزایش داده است.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه افزود: ادامه جنگ بین روسیه و ناتو در اوکراین سطوح خطرات مربوط به امنیت غذایی جهانی را افزایش داده است، زیرا این منطقه مرکز مهمی برای تامین گندم و کود است.

این مسئول سوری گفت: جنگ اوکراین بر عرضه غلات، علوفه، گندم و کود و قیمت بالای آنها تأثیر گذاشته و کشاورزان بسیاری از کشورها را بر آن داشته است تا استفاده از کودها را جیره‌بندی کنند که این منجر به کاهش تولید خواهد شد.

رعایت کلیه استاندارد های بهداشتی بین المللی

محمد افزود: سوریه به کشورهای اتحادیه اروپا، روسیه، چین، کشورهای آسیایی، حوزه خلیج عربی و غیره، محصولات کشاورزی به ویژه روغن زیتون، سبزیجات، میوه ها، زیره، بادیان، سیاه دانه، نهال درختان میوه، محصولات زینتی و محصولات زینتی صادر می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه وزارت کشاورزی سوریه استانداردهای بهداشت گیاهی بین‌المللی را رعایت می‌کند و الزامات مورد نیاز برای واردات و صادرات را با هدف تسهیل صادرات گیاهان و محصولات گیاهی اعمال می‌کند، گفت: گواهی بهداشت گیاهی سوریه در سراسر جهان معتبر است و کارت ترانزیت برای محصولات کشاورزی سوریه محسوب می‌شود.

محمد گفت: اداره حفظ نباتات سوریه کانال ارتباطی با کنوانسیون بین المللی حفظ نباتات است، به نحوی که وزارت کشاورزی سوریه اقدامات بسیاری را برای تسهیل مبادلات تجاری انجام داده است، از جمله اعمال برنامه‌های مدیریت یکپارچه آفات که اصل کنترل بیولوژیکی را اتخاذ می‌کند تا محصولی پاک و عاری از اثر باقیمانده آفت کش‌ها به دست آید.

آزمایش محموله‌های صادراتی

وی افزود: همچنینی آزمایشگاه‌هایی ایجاد شده که نمونه‌هایی از آنها را مورد تجزیه و تحلیل بیماری‌های ویروسی قرار داده است که این مسائل  در واردات محصولات گیاهی مانند گوجه‌فرنگی، سیر و پیاز به اردن و  کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس نقش داشته است. وزارت کشاورزی سوریه همچنین از کمیته‌های فنی کشورهای واردکننده دعوت به عمل آورده تا از مراحل بررسی و آزمایش محموله‌های صادراتی مطلع شوند.

 

 

لینک کوتاه:                  https://fesadsetiz.ir/le91

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا