اخباراقتصاد بین الملل

عدم استفاده از دلار در کشورهای آفریقایی

 «ویلیام سامویی روتو»، رئیس جمهور کنیا در اظهاراتی از پارلمان جیبوتی در میان تشویق حضار، از کشورهای آفریقایی خواست استفاده از دلار آمریکا در تجارت بین قاره‌ای را کنار بگذارند.

روتو در طول سخنرانی خود بر لزوم کنار گذاشتن وابستگی به دلار آمریکا در معاملات تجاری بین جیبوتی و کنیا تاکید کرد و لزوم مشارکت پول ایالات متحده در فعالیت های تجاری بین دو کشور را زیر سوال برد.

وی تاکید کرد که بانک صادرات و واردات آفریقا، Afreximbank  مکانیسمی را برای معامله گران در قاره فراهم کرده است تا با استفاده از ارزهای محلی خود به تجارت بپردازند.

تشویق به تجارت بیشتر بدون محدودیت

وی همچنین بر حمایت کنیا از سیستم پرداخت و تسویه آفریقای پان آفریقایی را که توسط Afreximbank مدیریت می شود، تاکید کرد.

روتو با طرح این سوال که چرا باید کالا از جیبوتی خریداری شود و هزینه آن به دلار آمریکا پرداخت شود، گفت: دلیل موجهی برای این اقدام وجود ندارد؟

رئیس جمهور کنیا با بیان اینکه هدف، مخالفت با دلار آمریکا نیست،  گفت: ما تشویق به تجارت بیشتر بدون محدودیت می‌کنیم.

استفاده از ارز های محلی به جای دلار

وی تاکید کرد: خریدهای انجام شده از ایالات متحده همچنان می تواند به دلار آمریکا تسویه شود، در حالی که معاملات با جیبوتی می تواند با استفاده از ارزهای محلی انجام شود.

Afreximbank که در سال ۱۹۹۳ تحت نظارت بانک توسعه آفریقا تأسیس شد، یک مؤسسه مالی چندجانبه پان آفریقایی است که هدف اصلی آن ترویج و تأمین مالی فعالیت‌های تجاری در داخل و خارج از آفریقا است.

 

 

لینک کوتاه:          https://fesadsetiz.ir/96xx

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا