تفاهم نامهمازندران

عقد ۲۳ تفاهمنامه تجاری و همکاری اقتصادی بین آفریقای جنوبی و ایران

ویکا مازوی کومالو بعدازظهر یکشنبه در نشست با تجار و کارآفرینان مازندران در اتاق بازرگانی استان با اشاره به این شیوع کرونا سبب شد بسیاری از فعالیت اقتصادی آفریقای جنوبی راکد شود، گفت: سال آینده قرار است کمیسیون مشترکی بین ایران و آفریقای جنوبی انجام شود و ۲۳ تفاهمنامه موجود بین دو کشور بررسی شود.

وی با اظهار این که در حال حاضر ۱۸ تفاهمنامه اجرایی شد اما در حد مطلوب و مدنظر نیست، گفت: همچنین در این کمیسیون مابقی تفاهمنامه بررسی می شود.

وی با بیان این که در زمینه میوه صادرات به اروپا، خاورمیانه و امارات داریم، گفت: همچنن غلات به کشورهای جنوبی آفریقا صادر می شود و اتومبیل تولیدی این کشور به آمریکا، ژاپن، آلمان و غیره صادر می شود.

ویکا مازوی کومالو یادآور شد: بیشتر صادرات آفریقای جنوبی در زمینه مواد معدنی است که به چین، ژاپن، کشورهای اروپایی و ایران صادر می شود و پارچه های تولیدی این کشور نیز به کشورهای جنوب آفریقا روانه می شود.

سفیر آفریقای جنوبی در ایران ادامه داد: آفریقای جنوبی قابلیت تولید و صادرات طیف وسیعی از محصولات را دارد و باید زمینه تجارت و تبادل بین مازندران و این کشور بررسی شود.

وی با بیان این که بزرگترین شرکت های چندملیتی در آفریقای جنوبی فعال هستند، گفت: امکان دسترسی بازار در این منطقه فراهم است و سیستم های مالی و بانکی آن قوی است که نتیجه زیرساخت های قوی است.

عبدالله مهاجر رئیس اتاق بازرگانی مازندران نیز با اشاره به این که آمادگی برای توسعه تجارت و روابط با آفریقای جنوبی داریم، خواستار پیگیری سفیر این کشور برای رفع مسائل و موانع فراروی تجارت دو طرف شد.

وی خواستار همکاری بین اتاق بازرگانی مازندران و آفریقای جنوبی برای توسعه مناسبات شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا