اقتصاد بین الملل

فشار بحران بانکی آمریکا بر درآمد بانک‌های وال‌استریت

به گزارش از وبگاه رویترز، بیشتر بانک‌های وال‌استریت احتمالاً درآمدهای سه‌ ماهه کمتری را گزارش می‌کنند و با چشم‌اندازی نامطلوب برای ادامه سال مواجه خواهند شد؛ زیرا انتظار می‌رود بحران بانکی ماه گذشته آمریکا و کُندی اقتصاد، به سودآوری لطمه زده باشد.

در پی سقوط بانک سیلیکون‌ولی در ماه گذشته، مشتریان از بانک‌های وام‌دهنده کوچک‌تر فرار کردند و در نتیجه دسترسی بانک‌های بزرگ‌تر به سپرده‌های ارزان افزایش یافت. به گفته تحلیلگران، این موضوع، احتمالاً درآمد خالص بهره را برای بانک‌های بزرگ افزایش داده است.

وجود شرایط مالی سخت‌تر و کُندی اقتصاد در آمریکا

تحلیلگران معتقدند جِی‌پی‌مورگان چِیس، بزرگ‌ترین بانک آمریکا، احتمالاً پیشاپیش سایر بانک‌ها قرار خواهد داشت؛ زیرا حاشیه سود خالص، سود وام‌ها در مقابل سود پرداختی به سپرده‌گذاران، این بانک بیشتر از برخی از همتایانش بود.

بر اساس برآوردهای مؤسسه رفینیتیو و محاسبات رویترز، انتظار می‌رود جِی‌پی‌مورگان چِیس افزایش ۳۰ درصدی سود هر سهم را گزارش دهد که با افزایش تقریباً ۳۶ درصدی درآمد خالص بهره افزایش می‌یابد.

با این حال، شرایط مالی سخت‌تر و کُندی اقتصاد به این معناست که بانک‌ها با چشم‌انداز رشد وام‌های ضعیف و اعتبار ضعیف‌تر مواجه و مجبور می‌شوند در برابر زیان‌های احتمالی به ذخایر اضافه کنند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا