اخبارمالیات

اختلاف نظر بانک مرکزی و وزارت راه بر سر مبنای محاسبه مالیات بانک‌های متخلف

رئیس سازمان امور مالیاتی با اشاره به اختلاف نظر بانک مرکزی و وزارت راه بر سر مبنای محاسبه مالیات بانک‌های متخلف در ارائه تسهیلات مسکن گفت: کسی که دنبال‌کننده زیادی دارد و بابت تبلیغات درآمد دارد، باید مالیات درآمد حاصل از تبلیغات خود را بپردازد.

به گزارش روابط عمومی قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی ؛ سید هادی سبحانیان رئیس سازمان امور مالیاتی پس از شرکت در همایش سیاست‌های مالی و مالیاتی ایران در جمع خبرنگاران گفت: یکی از الزامات حرکت پرشتاب سازمان امور مالیاتی استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان است، برای شناسایی خانه‌های لوکس که به‌طور مثال بالاتر از 20 میلیارد تومان ارزش دارند، در کل کشور 10 هزار خانه شناسایی شده بود اما با کمک یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان این عدد فقط در تهران به 120 هزار مورد رسید، این نوع مالیات رویکرد بازتوزیع ثروت را دارد.

وی افزود: یکی از اقدامات ما در این همایش تقدیر از مؤدیان خوش‌حساب بود و این به‌معنای بد بودن سایر مؤدیان نیست، قائل بر این هستیم برای مؤدیان خوش‌حساب مسیر سبزی را ایجاد کنیم.

اختلاف نظر بانک مرکزی و وزارت راه در مبنای محاسبه مالیات بانک‌های متخلف

رئیس سازمان امور مالیاتی در خصوص جریمه مالیاتی بانک‌هایی که نسبت به وظایف خود در پرداخت تسهیلات مسکن کوتاهی کردند، گفت: سازمان امور مالیاتی اراده جدی برای اجرای قوانین حوزه تنظیم‌گری دارد، در این حوزه دو قانون مالیات بر خانه‌های خالی و مالیات مربوط به بانک‌هایی که به تعهدات خود برای پرداخت تسهیلات مسکن عمل نکردند وجود دارد، در هر دو قانون وزارت راه و شهرسازی باید اطلاعات مربوط را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهد.

وی ادامه داد: اختلاف نظری در زمینه مبنای محاسبه مالیات بانک‌ها وجود داشت، یک مبنا میزان افراد مراجعه‌کننده به بانک و مبنای دیگر سهمیه‌ای است که بانک مرکزی برای هر بانک تعیین کرده است، در این خصوص بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی در حال مذاکره هستند، البته سازمان جرایمی را برای بانک‌ها در نظر گرفت اما بانک‌ها معتقد بودند که افراد براساس سهمیه به آنها مراجعه نکردند و موضوع را در هیئت حل اختلاف دولت مطرح کردند.

تبلیغات مشمول مالیات است؛ چه برای ورزشکار چه برای سلبریتی

سبحانیان در پاسخ به سؤالی در خصوص مالیات بر درآمد سلبریتی‌ها و حاشیه‌هایی که اخیراً در خصوص مالیات یکی از ورزشکاران پیش آمده بود، گفت: عدالت و قانون حکم می‌کند که اگر درآمدی رخ داده است ما مالیات آن را وصول کنیم. کسی که دنبال‌کننده زیادی دارد و بابت تبلیغات درآمد دارد، فارغ از اینکه ورزشکار است یا هنرمند، باید مالیات درآمد حاصل از تبلیغات خود را بپردازد، در این مسیر نیز ما قصد ورود به بحث‌های رسانه‌ای را نداریم.

رئیس سازمان امور مالیاتی همچنین در پاسخ به سؤالی در خصوص برنامه دولت برای وصول مالیات از دستفروشان، گفت: برنامه‌ای برای مالیات‌ستانی از دستفروشان نداریم.

 

منبع:تسنیم

 

لینک کوتاه:https://fesadsetiz.ir/9ky1

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا