اقتصاد بین الملل

مخالفت یونان و مجارستان با دور جدید تحریم‌ ها علیه روسیه

به نقل از پلتیکو، گفته می‌شود مذاکرات برای اعمال دور یازدهم تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه به بن‌بست رسیده و دلیل آن هم مخالفت یونان و مجارستان با این تحریم‌هاست.

اوکراین لیستی از شرکت‌هایی که در روسیه فعالیت می‌کنند را تهیه کرده و مدعی است که این شرکت‌ها باید در زمره حامیان جنگ علیه اوکراین شمرده شده و تحریم شوند و بوداپست و آتن هم می‌گویند شرکت‌های یونانی و مجارستانی باید از این فهرست حذف شوند.

منابع آگاه می‌گویند: تاکنون دو دور مذاکره برای نهایی کردن یازدهمین بسته تحریمی علیه روسیه بین کشورهای اروپایی برگزار شده که هر دوی آنها به بن‌بست رسیده است.

حامیان اصلی بین‌المللی مالی جنگ ها

اوکراین  مدعی است که شرکت‌های نامبرده شده در فهرست این کشور در دور زدن تحریم‌های اروپا علیه روسیه دخیل هستند و درواقع آنها را حامی بین‌المللی مالی جنگ عنوان کرده است.

نکته اصلی آنکه به خاطر ادامه حضور برخی شرکت‌های اروپایی در روسیه نام بسیاری از آنها در این فهرست از سوی اوکراین گنجانده شده است. در این بین نام برخی شرکت‌های آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و اتریشی هم در فهرست پیشنهاد‌ی اوکراین وجود دارد.

نقض تحریم‌های اروپا علیه روسیه

یونان می‌گوید: اتهامات مربوط به دور زدن تحریم‌های روسیه توسط شرکت‌های یونانی برای اقتصادی این کشور بسیار خسارت‌بار است. مجارستان هم مخالف گنجاندن نام برخی شرکت‌ها و موسسات مالی مجارستانی در دور جدید تحریم‌ها علیه روسیه است.

یونان می‌گوید: باید مدارک محکمی در رابطه با دخالت شرکت‌های یونانی در نقض تحریم‌های اروپا علیه روسیه ارائه شود و این مدارک به شکلی فنی مورد بررسی قرار گیرند.

 

 

لینک کوتاه:        https://fesadsetiz.ir/4mu0

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا