اقتصاد بین الملل

مرگ در پیش روی آمریکا

نقض قوانین  پولی از ظرف ایالات متحده

رابرت کیوساکی  در یک پادکست با شرکت اندی شکتمن، مالک و رئیس شرکت مایلز فرانکلین، گفت که ایالات متحده بسیاری از قوانین پولی از جمله قانون گرشام را نقض کرده است. به گفته‌ی کیوساکی، «آمریکا در تمام این سال‌ها بسیاری از قوانین پولی را نقض کرده، و جهان می‌گوید، دیگر بس است! و همین می‌شود که آن‌ها ائتلاف‌های تازه‌ای را مانند گروه بریکس تشکیل می‌دهند.»

70 درصد مردم جهان دلار را قبول ندارند

بریکس نام گروهی متشکل از پنج قدرت اقتصادی نوظهور است؛ این پنج قدرت عبارت هستند از برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی. همچنین، این نویسنده‌ی مشهور تاکید کرد: «یعنی 70 درصد مردم جهان که قبلا از دلار آمریکا استفاده می‌کردند، اکنون این اسکناس را در دست می‌گیرند و می‌گویند: ما دیگر این را نمی‌خواهیم. و این چیز [دلار آمریکا] به سطل زباله می‌رود. این می‌شود دستمال توالت. این دلار کوچک بی‌ارزش. زیرا مقدار زیادی از آن وجود دارد و تقاضا در سطح جهان برای آن کاهش یافته است. و این باعث بروز ابرتورم در آمریکا می‌شود.»

سرمایه گذاری در طلا و نقره

رابرت کیوساکی مدت‌ها است که به سرمایه‌گذاران توصیه می‌کند پول‌های خود را در فلزات گرانبها نظیر طلا و نقره، و همچنین، بیت کوین (BTC) سرمایه‌گذاری کنند. وی پیش‌تر گفته بود، وقتی فدرال رزرو در سیاست پولی خود تجدیدنظر کرده و آن را ملایم‌تر کند، دارندگان بیت کوین پولدار خواهند شد.

بیت کوین از لحظه‌ی آغاز سال 2023 تاکنون روند متفاوتی از 2022 را در پیش گرفته است. قیمت بیت کوین در سه ماه گذشته به اندازه‌ی قابل توجهی افزایش یافته است. تحلیلگران یکی از دلایل افزایش قیمت بیت کوین ظرف یک ماه گذشته را بروز بحران بانکی در آمریکا و ملایم‌تر شدن موضع فدرال رزرو در برابر تورم می‌دانند. به این ترتیب، شاید علاقه‌مندان به دنیای کریپتو بتوانند به پیش‌بینی‌های رابرت کیوساکی اعتماد کرده و منتظر شکوفایی بیت کوین باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا