اقتصاد بین الملل

همکاری مشترک وزیران اقتصاد کشورهای عربی

به نقل از سانا، «محمد سامر الخلیل»، وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه امروز دوشنبه در نشست شورای اقتصادی و اجتماعی اتحادیه کشورهای عربی در سطح وزیران در شهر جده خواستار سرمایه‌گذاری در سوریه با توجه به وجود فرصت‌های امیدوارکننده و قوانین جدید برای جذب سرمایه شد.

وی تاکید کرد: سوریه آماده است تا راه‌های توسعه مشترک دوجانبه و چندجانبه را به گونه‌ای که به نفع ملت‌های عربی ما باشد، مورد بحث و بررسی قرار دهد.

الخلیل گفت که با توجه به شرایط استثنایی ناشی از تغییرات بین‌المللی که جهان از جمله کشورهای عربی از آن عبور می‌کند، موضوع دستیابی به امنیت غذایی به یک نیاز اساسی و فوری تبدیل شده است که مستلزم تقویت اقدامات مشترک اعراب در این زمینه است.

همکاری مشترک اعراب در مسائل اقتصادی

نشست تدارکاتی مقامات ارشد شورای اقتصادی و اجتماعی کشورهای عضو اتحادیه عرب هم برگزار شده بود.

شورای اقتصادی و اجتماعی عرب در حال بحث در مورد راه‌هایی برای تقویت همکاری مشترک اعراب برای دستیابی به توسعه پایدار و سایر موضوعات اجتماعی و اقتصادی مورد توجه کشورهای عربی است.

محمد الجدعان، وزیر دارایی عربستان نیز در این نشست با استقبال از بازگشت سوریه به  اتحادیه عرب گفت: ما مشتاقانه منتظر کار مشترک به نفع ملت‌های خود هستیم.

الجدعان افزود: ما مشتاق حمایت از روند اقدام مشترک عرب و اجرای تصمیماتی هستیم که در اجلاس صادر خواهد شد و این تصمیمات بر کشورها و مردم ما منعکس خواهد شد.

حمایت کامل از تلاش های مشترک عربی

عبدالله بن طوق المری، وزیر اقتصاد امارات نیز به نوبه خود گفت: ما بر حمایت کامل خود از تلاش‌های اقدام مشترک عربی برای توسعه همکاری در زمینه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی تاکید می‌کنیم و مشتاقانه منتظر دستیابی به یک جهش کوانتومی در آن هستیم.

در همین رابطه خالد العسیلی، وزیر اقتصاد دولت تشکیلات خودگردان فلسطین با استقبال از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب گفت: ما از کشورهای اتحادیه عرب می‌خواهیم به حمایت از مردم فلسطین که به سرزمین خود و حقوق ملی مشروع خود پایبند هستند ادامه دهند.

بر اساس بیانیه اتحادیه عرب، شورای اقتصادی و اجتماعی عرب در حال بررسی راه های تقویت اقدامات مشترک عرب برای دستیابی به توسعه پایدار و سایر موضوعات اجتماعی و اقتصادی مورد توجه کشورهای عربی است.

هیئت سوری علاوه بر وزیر اقتصاد، رانیا احمد معاون وزیر اقتصاد در امور بین الملل، سفیر دکتر ریاض عباس، مدیر اداره امور عربی در وزارت امور خارجه،  مدیر روابط بین الملل، دکتر انس البقاعی و از دفتر وزیر امور خارجه، احسان رمان را نیز شامل می‌شود.

 

 

لینک کوتاه:      https://fesadsetiz.ir/hwi6

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا