اقتصاد بین الملل

موج ورشکستگی شرکت‌ها در ژاپن

به نقل از نیکی، نتایج یک نظرسنجی توسط شرکت توکوشوکو نشان می دهد که میزان ورشکستگی شرکت‌ها در ژاپن در 6 ماهه نخست سال جاری به بالاترین میزان در 5 سال گذشته رسیده است.

این گزارش نشان می‌دهد در بازه زمانی مذکور، 4042 شرکت در ژاپن ورشکست شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 32 درصد افزایش داشته است.

گفته می شود دلیل افزایش ورشکستگی‌ها در ژاپن، آغاز روند بازپرداخت وام‌هایی است که شرکت‌ها در طول بحران کرونا دریافت کرده بودند و بدهی بسیاری از آنها بالای 10 میلیون ین است.

افزایش هزینه مواد اولیه از دلایل ورشکستگی

کارشناسان افزایش هزینه مواد اولیه و نیروی کار را هم از جمله دیگر دلایل موج گرفتن ورشکستگی در میان شرکت‌ها عنوان کرده‌اند.

بخش خدمات ژاپن با ثبت 1351 شرکت ورشکسته بدترین شرایط را در میان بخش‌های مختلف اقتصاد ژاپن داشته است که نسبت به سال گذشته 36 درصد افزایش یافته است.

افزایش تداوم روند افزایش ورشکستگی در ژاپن

بخش ساخت و ساز ژاپن هم شاهد ورشکستگی 785 شرکت بوده است.کارشناسان می‌گویند به احتمال زیاد شاهد تداوم روند افزایش ورشکستگی شرکت‌‌ها در این کشور به خصوص در میان شرکت‌هایی که بیشترین خسارت را از تبعات شیوع کرونا دیده‌اند و روند بهبود آنها با مشکل مواجه است، خواهیم بود.

 

 

لینک کوتاه:                https://fesadsetiz.ir/5z12

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا