مالیات

نرخ مالیات آرایشگاه‌های زنانه و املاکی‌ها

سید محمدهادی سبحانیان  در مورد اینکه برخی دارندگان اصناف و مشاغل با وجود اینکه به صورت داوطلبانه از مزایا و تسهیلات تبصره 100 قانون مالیات اصناف و مشاغل استفاده کرده‌اند، باز هم گلایه‌هایی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مطرح می‌کنند.

ایشان اظهار داشت: بر اساس اسناد و مدارکی که از مالیات مشاغل و اصناف در قالب تبصره 100 دریافت کرده‌ایم.

صنف طلا و جواهر، ‌در یک سال (ابتدا تا پایان 1401) به صورت متوسط 10.8 میلیون تومان مالیات پرداخت کرده‌اند.

میانگین مالیات وکلای دادگستری

وی ادامه داد: صنف رستوران، کافه رستوران و سلف سرویس‌ها به صورت میانگین 10.5 میلیون تومان و وکلای دادگستری به‌طور میانگین 7.9 میلیون تومان، بابت سال گذشته مالیات پرداخته‌اند.

میانگین مالیات بنگاه‌های املاک‌

رئیس سازمان امور مالیاتی اضافه کرد: مالیات پزشکان به‌طور میانگین برای یک سال 35 میلیون تومان بوده است و بنگاه‌های املاک به‌طور میانگین 4.1 میلیون تومان بابت سال گذشته مالیات پرداختند.

میانگین مالیات آرایشگاه‌های زنانه

سبحانیان اظهار کرد: نمایشگاه‌های اتومبیل برای سال گذشته به‌طور میانگین 10 میلیون تومان، آرایشگاه‌های زنانه میانگین 2.9 میلیون تومان و موبایل‌فروش‌ها متوسط 3.1 میلیون تومان، مالیات پرداختند.

میانگین مالیات صنف لوازم خانگی

وی اضافه کرد:‌ هنرمندان نیز برای سال گذشته متوسط 2.3 میلیون تومان، صنف لوازم خانگی به‌طور میانگین‌ 4.8 میلیون تومان و فروشندگان لوازم یدکی خودرو به‌طور میانگین 7.6 میلیون تومان مالیات پرداختند.

تعجب در ارقام پایین مالیاتِ بسیاری از کسب‌و‌کارها

رئیس سازمان امور مالیاتی با تأکید بر اینکه بر اساس سیاست‌ها و قانون باید به سمت مالیات عادلانه اصناف و مشاغل حرکت کنیم، گفت: یکسری از کسب و کارها اعدادی به عنوان مالیات می‌پردازند که برای مردم جای تعجب است که چرا این ارقام اینقدر پایین است؛ ما باید واقعیت‌های مالیات‌ستانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به صورت شفاف و به درستی به مردم اعلام کنیم.

سبحانیان با تأکید بر اینکه نظام مالیاتی از شیوه مالیات‌ستانی سنتی به شیوه مالیات بر مبنای داده‌های واقعی و داده‌محور حرکت می‌کند، گفت: با وجود اینکه میانگین پرداخت مالیات اصناف معروف، طبق عدد‌های اعلام‌شده، ناچیز است، اما عدهای از این افراد، به همین ارقام هم اعتراض می‌کنند اما ما در مقابل فشارها ایستادگی می‌کنیم و از ‌رسانه‌ها و مجلس می‌خواهیم برای تحقق درآمد مالیاتی کمک کنند.

اجرای عدالت مالیاتی در کشور

وی اظهار داشت: باید عدالت مالیاتی اجرا شود و جلوی فرار مالیاتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بگیریم، ما در موضوع مالیات با وضع مطلوب فاصله داریم، گلایه‌هایی وجود دارد که چرا ارقام مالیات برخی اصنافِ پردرآمد پایین است؛ برای رسیدن به نقطه مطلوب نیازمند‌ تفاهم، اقناع افکار عمومی و انتخاب مسیر درست هستیم.

رئیس سازمان امور مالیاتی اظهار داشت: به موجب اطلاعاتی که داریم، فعالان اقتصادی مشارکت‌کننده در پرداخت مالیات که اظهارنامه ارائه کرده‌اند، مالیات اظهارنامه‌ای آنها نسبت به سال قبل 3 برابر رشد کرده است و این نشان می‌دهد که هرچه میزان اطلاعات و داده‌ها بالا برود، درجه مشارکت فعالان اقتصادی در مالیات بالا می‌رود.

 

 

لینک کوتاه:                  https://fesadsetiz.ir/jlcf

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا