اخباراقتصاد بین الملل

هشدار آژانس بین‌ المللی انرژی در مورد بازار گاز جهان

 به نقل از راشاتودی، آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) هشدار داد، عرضه گاز طبیعی در جهان در سال جاری میلادی و در بحبوحه گستره وسیعی از بی‌ثباتی‌ها و بلاتکلیفی بازار، محدود باقی خواهد ماند.

این نهاد بین‌المللی در جدیدترین گزارش بازار گاز خود نوشت، در حال حاضر فشار بر بازار جهانی گاز کاهش یافته است زیرا به علت زمستان معتدل، نیاز برای برداشت از مخازن ذخیره سازی اروپا و آمریکا کم شده است.

در سه ماهه نخست امسال، قیمت‌های لحظه‌ای گاز طبیعی مایع (LNG) که به عنوان جایگزین گاز روسیه در نظر گرفته می‌شود، به پایین‌ترین سطح از تابستان 2021 کاهش یافت هرچند این سطح همچنان بالاتر از متوسط  قیمت تاریخی خود باقی مانده است.

وضعیت کنونی هیچ ضمانتی ندارد برای آینده

آژانس بین‌المللی انرژی هشدار داد، با این حال، وضعیت کنونی هیچ ضمانتی برای نوسانات آینده نمی‌دهد و هنوز هم باید اقداماتی برای کم کردن خطرات نظیر عوامل نامساعد جوی، کمی بودن ال‌ان‌جی در دسترس و احتمال کاهش بیشتر ارسال گاز از طریق خط لوله روسیه به اتحادیه اروپا، انجام شود.

تحریم‌های غرب علیه مسکو سبب شد تا سال گذشته یک شوک بزرگ در عرضه گاز در اروپا و بازارهای جهانی گاز اتفاق بیفتد و این امر سبب شد تا ارسال گاز روسیه از طریق خط لوله به اتحادیه اروپا طی یک سال 80 درصد کاهش یابد.

این اتحادیه از آن زمان خرید ال‌ان‌جی آمریکا را افزایش داده است و پیش‌بینی می‌شود آمریکا امسال به بزرگ ترین تامین‌کننده ال‌ان‌جی جهان تبدیل شود.

مجارستان، واردکننده اصلی گاز در اتحادیه اروپا

روسیه هنوز از طریق شبکه ترانزیت گاز اوکراین  و خط لوله ترک‌استریم که اوکراین را دور می‌زند و گاز روسیه را به جنوب اروپا می رساند، به اتحادیه اروپا گاز می‌فروشد.

مجارستان، واردکننده اصلی گاز در اتحادیه اروپا گفت، ماه گذشته

اعلام کرد، اطمینان دارد که ارسال گاز از طریق خط لوله ترک‌استریم بدون اختلال ادامه خواهد یافت.

 

 

لینک کوتاه:          https://fesadsetiz.ir/8ltc

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا