اقتصاد بین الملل

هشدار رکود اقتصادی در اتریش

به نقل از راشاتودی، فدراسیون صنایع اتریش هشدار داد که شرکت‌های این کشور باید خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای رکود اقتصادی طی ماه‌های آینده آماده کنند و تا بهار سال آینده انتظار رشد مثبت اقتصادی نداشته باشند.

کریستف نومایر، دبیرکل این فدراسیون در یک نشست خبری گفت: از منظر شاخص‌های کلان اقتصادی نشانه‌ها حاکی از بروز یک رکود تورمی در اقتصاد اتریش است.

وی افزود: صنایع باید خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای رکود در ماه‌های اکتبر تا مارس پیش رو آماده کنند.

جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی

این مقام اتریشی اجرای سیاست‌هایی برای جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ توصیه کرده و کریستین هلمثتین، کارشناس ارشد فدراسیون صنایع اتریش، هم گفته است که تمام شاخص‌های اقتصادی در شرایط کنونی منفی است و اوضاع طی ماه‌های آینده بدتر خواهد شد و در بهترین حالت شاهد بهبود اوضاع در بهار سال آینده خواهیم بود.

این فدراسیون نتایج نظرسنجی خود از 430 شرکت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اعلام کرده و درواقع فضای کنونی و انتظارات آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مورد ارزیابی قرار داده است.

اتریش و به‌طور کلی اتحادیه اروپا سال گذشته به خاطر افزایش قیمت حامل‌های انرژی و تبعات اقتصادی تحریم‌های غرب علیه روسیه درگیر یک بحران اقتصادی شد.

 

 

 

لینک کوتاه:                https://fesadsetiz.ir/6nrz

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا