اقتصاد بین الملل

جنگ غزه بدهی بانک‌ها را به 13 میلیارد دلار رساند

بر اساس داده‌های رسمی منتشر شده توسط بانک مرکزی رژیم صهیونیستی بانک‌های این رژیم از سنگینی معوقات وام‌هایی رنج می‌برند که از زمان عملیات طوفان الاقصی توسط صاحبانشان پرداخت نشده است و در ماه اکتبر به ۳۶ میلیارد شکل رسیده است.

عملیات طوفان الاقصی و متعاقب آن تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، بخش بانکداری صهیونیست‌ها را تکان داد در حالی که این بخش از کاهش قابل توجه نرخ ارزش شکل و فقدان عملیات‌های بانکی برای جذب پول رنج می‌برد.

اداره نظارت بر بانکداری بانک مرکزی رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه پس از تجزیه و تحلیل داده‌های دریافتی از بانک‌ها متعلق به اکتبر گذشته داده‌های مربوط به میزان تعویق پرداخت‌ها در سه هفته اول جنگ در نوار غزه را منتشر کرد.

داده‌های اولیه جمع‌آوری‌شده توسط بانک مرکزی رژیم صهیونیستی

این اداره بر اساس داده های خود اعلام کرد، حدود ۱۱ هزار و ۷۰۰ وام در سیستم بانکی اسرائیل به تعویق افتاده که بیشتر آنها توسط خانواده‌ها و بیشترش مربوط به وام مسکن، اعتبار مصرف کننده و وام های کارت اعتباری است.

بر اساس داده های سازمان نظارت، مانده وام های معوق بالغ بر ۳۶ میلیارد شکل معادل ۱۳.۳ میلیارد دلار است.

داده‌های اولیه جمع‌آوری‌شده توسط بانک مرکزی رژیم صهیونیستی در ماه نوامبر نشان می‌دهد که حدود یک سوم وام‌های معوقه متعلق به مشتریانی است که مستقیماً تحت تأثیر جنگ غزه قرار گرفته‌اند و بیشتر آنها مشتریان دارای رتبه (A هستند و شامل وام املاک و مستغلات یا اعتبار مصرفی می شوند.

از زمان آغاز تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به غزه، بانک‌ها و شرکت‌های کارت اعتباری در اسرائیل اقداماتی را برای به تعویق انداختن بازپرداخت وام‌ها اتخاذ کردند زیرا ترس آنها از فروپاشی بخش بانکی و وحشت مشتریان است که منجر به برداشت‌های هنگفت آنها از حساب‌های بانکی و سپرده‌ها می‌شود.

 

 

 

 

لینک کوتاه:                        https://fesadsetiz.ir/w5pg

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا