اقتصاد بین الملل

همکاری‌ نفتی روسیه و عربستان

به نقل از رویترز، عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان امروز در نشست مدیران عامل صنعت نفت با وزرای اوپک و هم‌پیمانانش موسوم به سمینار بین‌المللی، گفت، همکاری‌های نفتی روسیه و عربستان همچنان به عنوان بخشی از ائتلاف اوپک پلاس ادامه دارد و «هر کاری که لازم باشد» برای حمایت از بازار نفت انجام خواهیم داد.

اوپک پلاس، گروهی متشکل از سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش از جمله روسیه است که حدود 40 درصد نفت خام جهان را تولید می‌کند و از ماه نوامبر تولید نفت خود را به دلیل افزایش قیمت‌ها کاهش داده است.

عربستان و روسیه، بزرگ‌ترین صادرکنندگان نفت جهان، روز دوشنبه اعلام کردند که عرضه نفت را کاهش خواهند داد.

کاهش تولید جدید نفت در عربستان و روسیه

به نوشته رویترز، این اقدام عربستان و روسیه اندکی بازارها را بهبود بخشید و قیمت نفت برنت امروز به 75.30 دلار رسید که کمتر از 80 تا 100 دلار در هر بشکه‌ای است که اعضای اوپک برای ایجاد توازن در بودجه خود به آن نیاز دارند.

اوپک می‌گوید که هدف قیمتی ندارد و در تلاش است تا بازارهای نفتی را برای تامین منافع هم مشتری و هم تولیدکننده متوازن کند.

عبدالعزیز امروز گفت، کاهش تولید جدید مشترک مورد توافق میان روسیه و عربستان، بار دیگر ثابت کرد که افرادی که (در مورد روابط روسیه و عربستان) تردید دارند، اشتباه می‌کنند.

این مقام سعودی افزود، بخشی از کاری که ما در روز دوشنبه با کمک همکارانمان در روسیه انجام دادیم، جنبه بدبینانه آنچه در روابط ریاض و مسکو در آن موضوع خاص اتفاق می‌افتد را کم کرده است.

تولید نیمی از نفت جهان توسط اوپک پلاس

به گفته یکی از منابع حاضر در این نشست، عبدالعزیز بن سلمان گفته است، اوپک پلاس «هر کاری که لازم باشد» برای حمایت از بازار انجام خواهد داد.

خبرگزاری دولتی عربستان  خبر داد، ریاض کاهش تولید داوطلبانه خود را به میزان یک میلیون بشکه در روز تا ماه آگوست تمدید خواهد کرد. الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه پس از این بیانیه گفت، روسیه نیز صادرات نفت خود را 500 هزار بشکه در روز در ماه آگوست کاهش خواهد داد.

این میزان کاهش 1.5 درصد عرضه جهانی را تشکیل می‌دهد و میزان کاهش تولید اوپک پلاس را به 5.16 میلیون بشکه در روز می‌رساند. اوپک پلاس 40 درصد تولید نفت در جهان را تولید می‌کنند.

 

 

 

لینک کوتاه:        https://fesadsetiz.ir/rxav

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا