اقتصاد بین الملل

وجود مشکلات زیاد مالی در بریتانیا

به نقل از رویترز، اقتصاددان ارشد بانک مرکزی انگلستان بر نیاز به حفظ محکم سیاست پولی این کشور در سایه تورم تاکید می‌کند.

«هیو بل » تاکید کرد که انگلیسی‌ها باید کاهش قدرت خرید خود را در مواجهه با بحران تاریخی هزینه زندگی بپذیرند تا به تورم دامن نزنند.

.

 

افزایش تورم ناشی از ویروس کرونا

وی با بیان اینکه تورم، ناشی از شوک‌های خارج از بریتانیا از جمله اپیدمی ویروس کرونا و جنگ در اوکراین است، گفت: تلاش بریتانیایی‌ها برای حفظ استاندارد زندگی خود به این تورم دامن زده است، زیرا وقتی شرکت‌ها قیمت‌هایشان را بالا می‌برند، کارمندان هم خواهان افزایش حقوق خود هستند.

به گفته بل، به نحوی در بریتانیا، مردم باید بپذیرند که وضعیت آنها بدتر شده است و از تلاش برای حفظ قدرت خرید واقعی خود دست بردارند. این بی میلی برای پذیرش اینکه ما در وضعیت بدتری قرار داریم (…) باعث ایجاد تورم می‌شود.

محکم ماندن سیاست پولی برای مهار تورم

این اقتصاد دان انگلیسی همچنین تاکید کرد که سیاست پولی در بریتانیا باید به اندازه کافی محکم بماند تا تورم را مهار کند، اگرچه نرخ‌های بسیار بالا می‌تواند آسیب قابل توجهی به اقتصاد وارد کند.

این اظهارات در اوج بحران هزینه زندگی و با باقی ماندن تورم بالای ۱۰ درصد است.

بانک مرکزی انگلیس از اواخر سال ۲۰۲۱ تاکنون ۱۱ بار متوالی نرخ بهره را افزایش داده است تا بتواند قیمت های مصرف کننده را کنترل کند.

پوند انگلیس  ۰.۷۴ درصد از ارزش خود را در برابر دلار از دست داد و در به ۱.۲۳۹۵ رسید.

کاهش تورم در انگلیس

گاردین هم  نوشت که نرخ سالانه خرید هفتگی اقلام اساسی، از نان و شیر و پنیر گرفته تا شکر و چای، با بیشترین سرعت از سال ۱۹۷۷ میلادی در حال افزایش است.

تازه‌ترین داده‌های قیمت اقلام خوراکی انگلیس نشان داد که تورم خواروبارفروشی‌های انگلیس در ماه آوریل جاری کاهش یافته، اما نزدیک به بالاترین حد خود باقی مانده است و از همین رو خیلی از خانواده‌ها که با بحران هزینه‌های زندگی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، همچنان از اوضاع ناراضی هستند، زیرا همه درآمد خود را صرف خرید مواد غذایی و سایر ضروریات اولیه می‌کنند.

 

 

لینک کوتاه:          https://fesadsetiz.ir/r9ax

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا