آمار

پرداخت ۵ هزار و ۲۵۳ میلیارد سود سنواتی به ۳۰ میلیون سهامدار

تازه‌ترین آمار‌های منتشر شده از پرداخت مطالبات جامعه سهامداری ایران حاکی از آن است از ابتدای سال جاری تا پایان هفته نخست دی ماه، پنج هزار و ۲۵۳ میلیارد و ۶۰۷ میلیون تومان سود سنواتی ۲۶۸ ناشر که به ۳۰ میلیون و ۵۴۵ هزار و ۷۶۴ سهامدار تعلق داشت با استفاده از سامانه سجام به حساب سرمایه گذاران واریز شد.

واریز ۵۳ هزار میلیارد تومان سود جاری برای ۴۹ میلیون سهامدار

اطلاعات واریز سود ناشران بازار سرمایه در بازه زمانی فوق نشان می‌دهد که پرداخت ۵۳ هزار و ۴۰۴ میلیارد و ۵۸۴ میلیون و ۸۷۲ هزار تومان سود جاری ۳۸۵ ناشر از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) به حساب ۴۹ میلیون و ۱۲۰ هزار و ۸۵۸ سهامدار انجام شده است.

سامانه سجام چیست؟

سجام یک سامانه زیر ساختی برای شناسایی مشتریان جهت ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران است که تمام فعالان این بازار اعم از سرمایه‌گذاران، مشتریان و مدیران نهاد‌ها در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت خواهند کرد و پس از احراز هویت حضوری و غیر حضوری قادر به دریافت خدمات مبتنی بر داده‌های تایید شده خواهند بود.

بر اساس این گزارش، از طریق این سامانه اطلاعات هویتی، شماره حساب، شماره موبایل، آدرس الکترونیکی و اقامت دایمی فرد ثبت می‌شود و از آن به بعد هیچ نهاد مالی نیازی به دریافت مجدد اطلاعات آن سهامدار را ندارد.

سهامداران می‌توانند با مراجعه به سایت www.sejam.ir ثبت نام و احراز هویت سجام را به صورت الکترونیکی انجام دهند.

 


لینک کوتاه:    https://fesadsetiz.ir/egit

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا