اقتصاد بین الملل

کاهش اعتماد سرمایه‌ گذاران در آلمان

 شبکه تلویزیونی بلومبرگ گزارش داد، به دنبال بدتر شدن چشم‌انداز رشد اقتصادی در آلمان، اعتماد سرمایه گذاران در این کشور برای سومین ماه متوالی کاهش یافته است و این امر نگرانی‌ها در مورد رکود در بزرگ‌ترین اقتصاد اتحادیه اروپا را تقویت کرده است.

شاخص احساس اقتصادی که توسط موسسه تحقیقات اقتصادی ZEW اندازه‌گیری می‌شود، از 4.1 در ماه آوریل به منفی 10.7 در ماه می کاهش یافته است که نشان‌دهنده ورود این شاخص به زیر صفر در سال جاری است.

این آمار در بحبوحه رکود تولید عمیق تر از انتظار در بیشتر صنایع آلمان اعلام شده است. سفارش‌های جدید شرکت‌های تولیدی در ماه مارس 10.7 درصد کاهش یافته که شدیدترین کاهش از آوریل 2020 تاکنون به شمار می‌رود.

شروع رکود اقتصادی در آلمان

آخیم وامباخ، رئیس موسسه ZEW گفت: «کارشناسان بازار مالی پیش‌بینی می‌کنند وضعیت اقتصادی نامطلوب در شش ماه آینده بدتر شود.»

وی تصریح کرد: «در نتیجه، اقتصاد آلمان می‌تواند وارد یک رکود، هرچند خفیف شود.»

اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که صنعت آلمان به جای امید به بهبودی، در حالت سکون باقی بماند و این امر چشم‌انداز تجدید حیات اقتصادی را کاهش می‌دهد.

افزایش قیمت و شرایط سخت مالی در آلمان

کارستن برزسکی، رئیس بخش اقتصاد کلان در بانک ING طی گزارشی برای مشتریان این بانک نوشت: «موسسه ZEW، پیامی نگران‌کننده ارسال کرد؛ سه افت متوالی روند جدیدی است، روندی در جهت اشتباه.»

صندوق بین‌المللی پول (IMF) در گزارش مربوط به آلمان که منتشر شد، هشدار داد، شرایط مالی سخت‌تر مالی و شوک‌های ناشی از افزایش قیمت انرژی، بر رشد اقتصادی کوتاه‌مدت برلین تاثیر گذاشته است.»

بنا بر پیش‌بینی این نهاد بین‌المللی، از آنجایی که اثرات سیاست‌های پولی انقباضی به تدریج از بین می روند و اقتصاد آلمان با شوک قیمت‌های انرژی سازگار می‌شود، تولیدناخالص داخلی این کشور در سال 2023 در نزدیکی صفر باقی می‌ماند و به تدریج در سال‌های 2024تا 2026 به یک تا دو درصد افزایش خواهد یافت.

 

 

لینک کوتاه:          https://fesadsetiz.ir/obg6

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا