اقتصاد بین الملل

کاهش بیش از ۵۰ درصدی صادرات نفت عراق به آمریکا

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که صادرات نفت عراق طی هفته گذشته بیش از نصف شده است.

این اداره در گزارشی اعلام کرد: متوسط ​​واردات نفت خام آمریکا در هفته گذشته از هشت کشور به ۵.۱۱۷ میلیون بشکه در روز رسید که نسبت به هفته قبل که به ۵.۲۲۰ میلیون بشکه در روز رسیده بود، ۱۰۳ هزار بشکه در روز کاهش داشت.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا افزود: صادرات نفت عراق به آمریکا در هفته گذشته به طور متوسط ​​۱۰۹ هزار بشکه در روز بود که نسبت به هفته قبل از آن که صادرات نفت به آمریکا به طور میانگین به ۲۷۵ هزار بشکه در روز رسید، بیش از نصف کاهش داشت.

این اداره تاکید کرد: بیشتر واردات نفتی آمریکا در هفته گذشته از کانادا به میزان ۳.۳۰۰ میلیون بشکه در روز و پس از آن مکزیک با نرخ ۷۵۹ هزار بشکه در روز و درآمد‌های نفتی عربستان سعودی با نرخ ۳۷۰ هزار بشکه در روز و سپس کلمبیا با نرخ ۲۴۲ هزار بشکه در روز بوده است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا میزان واردات نفت خام آمریکا از اکوادور به طور متوسط ​​۱۳۶ هزار بشکه در روز، و از برزیل با نرخ ۱۱۱ هزار بشکه در روز و از لیبی با نرخ ۹۰،۰۰۰ بشکه در روز بوده است. روز، در حالی که هیچ مقداری از روسیه یا نیجریه وارد نکرده است.

از سوی دیگر «جلیل اللامی» کارشناس اقتصادی تاکید کرد که به تعویق افتادن تصویب بودجه به اقتصاد این کشور لطمه زده و مانع بهره‌مندی از بالا رفتن قیمت نفت شده است.

او افزود: با توجه به داده‌ها، بودجه عمومی ۲۰۲۲ می‌تواند در باقیمانده سال جاری تصویب شود، زیرا قوه مقننه می‌تواند مستقیماً در این روز‌ها در مورد پیش نویس بودجه کلی بحث و گفتگو کند، به خصوص که پیش نویس بودجه عمومی ۲۰۲۲ را دولت الکاظمی در ماه مارس (آذرماه سال گذشته) به پارلمان ارائه کرده بود.

مفاد بودجه هم از سوی دولت السودانی در صورت تشکیل دولت فدرال طی مدت زمانی قانون آن به اجرا درخواهد آمد.

اللامی گفت: امیدواریم نخستین کار دولت السودانی تصویب بودجه باشد که به تعویق افتادن آن به اقتصاد عراق آسیب زده و مانع از انتقاع این کشور از افزایش قیمت نفت شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا