اقتصاد بین الملل

تقویت همکاری‌های اقتصادی عربستان و بانک توسعه بریکس

به نقل از الخلیج اونلاین، «فیصل بن فرحان»، وزیر امور خارجه عربستان روز گذشته با «دیلما روسف» رئیس بانک توسعه بریکس، دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار دو طرف روابط عربستان و گروه بریکس و راه های تقویت و توسعه آن را بررسی کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) این دیدار روز جمعه در پاریس انجام شد و دو طرف جنبه‌هایی از همکاری‌های اقتصادی و توسعه‌ای در پرتو چشم انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی و به گونه‌ای که اهداف توسعه پایدار جهانی را محقق کند، مورد بحث و بررسی قرار دادند.

تشکیل ۲۳ درصدی اقتصاد جهان توسط بریکس

عربستان سعودی اوایل ژوئن جاری در نشست وزیران کشورهای عضو گروه بریکس در آفریقای جنوبی شرکت کرد.

روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز در ماه می گذشته تایید کرد که عربستان سعودی در حال مذاکره برای پیوستن به بانک توسعه گروه بریکس به عنوان عضوی جدید است.

این روزنامه تاکید کرد که الحاق عربستان سعودی به سازمان بریکس روابط بین اعضای بانک توسعه آن را تقویت می کند که توسط بزرگترین اقتصادهای نوظهور جهان به عنوان جایگزینی برای موسسات برتون وودز به رهبری غرب ایجاد شده است.

پذیرش اعضای جدید در گروه اقتصادی بریکس

گروه بریکس یک سازمان بین المللی شامل روسیه، برزیل، هند، چین و آفریقای جنوبی است و اقتصاد آنها ۲۳ درصد از حجم اقتصاد جهان و ۱۸ درصد از حجم تجارت بین المللی را تشکیل می‌دهد.

تعدادی از کشورها مانند ایران، الجزایر، آرژانتین و تونس به دنبال پیوستن به این بلوک عظیم اقتصادی هستند و به گفته وزارت امور خارجه چین، اندونزی و ترکیه نیز به دنبال پیوستن به این گروه هستند.

گروه بریکس در نظر دارد در اجلاس سران خود در آگوست آینده در مورد پذیرش اعضای جدید  تصمیم بگیرد و همچنین معیارهایی  را که کشورهای مایل به پیوستن به این ائتلاف از جمله عربستان سعودی باید رعایت کنند، تعیین کند.

 

 

 

لینک کوتاه:            https://fesadsetiz.ir/lzy9

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا