اقتصاد بین الملل

کاهش قیمت نفت در اروپا با اقتصادی ضعیف

 به نقل از رویترز، قیمت نفت برای چهارمین روز متوالی در معاملات امروز کاهش یافت زیرا نگرانی در مورد کم بودن تقاضا برای نفت در اروپا، ترس در مورد اختلال در عرضه در غرب آسیا را خنثی کرده است.

هر بشکه نفت برنت با 30 سنت کاهش 87.77 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 34 سنت کاهش 83.40 دلار معامله شد.

فعالیت‌های تجاری منطقه یورو در ماه جاری یک افت غافلگیرکننده ثبت کرده و نشان از احتمال ورود این منطقه به رکود دارد و این احتمال چشم‌انداز تقاضا برای نفت را کاهش داده است.

رشد اقتصادی ضعیف پالایشگاه‌های نفت

آمارهای «یورواویل‌استاک» نشان داده است،در بحبوحه رشد اقتصادی ضعیف، پالایشگاه‌های نفت این منطقه در مجموع نسبت به مدت مشابه سال گذشته، نفت کمتری مصرف کرده‌اند.

کشورها برای متوقف کردن یا یک آتش‌بس میان رژیم صیونیستی و حماس در نوار غزه تلاش می‌کنند تا کمک‌های بشردوستانه بتواند به دست شهروندان فلسطینی محاصره شده برسد.

از طرفی، آمریکا و عربستان نیز دیروز در مورد ممانعت از گسترش جنگ به سایر کشورهای تولیدکننده نفت گفتگو کردند.

ویشنو واراتان، رئیس بخش اقتصاد و راهبرد بانک میزوهو در یادداشتی نوشت، عقب‌نشینی قیمت نفت با آمارهای ناامیدکننده شاخص مدیران خرید اروپا همراه شده است که نشان می‌دهد مقداری از این کاهش قیمت ناشی از کاهش تقاضاست تا اینکه به تهدیدات مربوط به اختلال در عرضه نفت ارتباط داشته باشد.

خطرهای ژئوپلیتیکی مرتبط با مناقشه رژیم صهیونیستی

وی افزود، (این کاهش) مطمئنا آنقدر نیست که بتوان با اطمینان اعلام کرد، خطرهای ژئوپلیتیکی مرتبط با مناقشه رژیم صهیونیستی و حماس به طور معناداری و به صورت پیوسته از بین رفته است.

کاهش ذخایر نفت آمریکا نیز مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شده است؛ آمارهای موسسه آمریکن پترولیوم نشان داده است، ذخایر نفت این کشور در هفته منتهی به 20 اکتبر، حدود 2.7 میلیون بشکه کاهش یافته است.

ذخایر بنزین این کشور نیز 4.2 میلیون بشکه و ذخایر فرآورده‌های نفتی حدود 2.3 میلیون بشکه کاهش یافته است.

 

 

 

 

 

لینک کوتاه:                  https://fesadsetiz.ir/u54m

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا