اقتصاد بین الملل

کردستان عراق گرفتار پرداخت حقوق کارمندان

به نقل از روداو، اخیرا شورای وزیران دولت عراق با پرداخت وام 2.1 تریلیون دیناری به اقلیم کردستان عراق برای پرداخت حقوق کارمندانش موافقت کرده است.

این وام قرار است در یک بازه زمانی 3 ماهه و به شکل ماهانه 700 میلیارد دینار به کردستان پرداخت شود. این تصمیم با استقبال قابل توجه دولت اقلیم کردستان عراق مواجه شد و مسرور بارزانی نخست وزیر این اقلیم از دولت مرکزی عراق به خاطر این وام تشکر کرده است.

وی طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ما توانسته‌ایم به یک توافق مناسب با دولت فدرال برسیم تا بتوانیم حقوق شهروندانمان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پرداخت کنیم.

پرداخت حقوق با دریافت وام

وی همچنین از نچیروان بارزانی، رئیس جمهور اقلیم کردستان عراق، به خاطر حمایت و کمک به پیشرفت مذاکرات با دولت مرکزی تشکر کرده است.

وزیر دادگستری عراق اعلام کرده که این وام برای پرداخت حقوق کارمندان دولت اقلیم کردستان برای ماه‌های سپتامبر، اکتبر و نوامبر پرداخت می‌شود. لازم به توضیح است که کارمندان دولت کردستان عراق دو ماه است که حقوق دریافت نکرده‌اند.

پرداخت نامنظم حقوق کارمندان کردستان عراق

توافق برای پرداخت وام به اقلیم کردستان در سفر مسرور بارزانی به بغداد در صدر یک هیات بلندپایه حاصل شد. طی ماه‌های گذشته و پس از توقف انتقال نفت اقلیم کردستان عراق به بازار جهانی از طریق بندر جیهان ترکیه، شرایط اقتصادی این اقلیم بحرانی شده است.

دولت کردستان عراق سال‌هاست که نتوانسته حقوق کارمندان خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به‌طور منظم و کامل پرداخت کند.

 

 

 

 

لینک کوتاه:                  https://fesadsetiz.ir/561i

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا