اقتصاد بین الملل

کوچک شدن اقتصاد آلمان

به نقل از رویترز، دولت آلمان انتظار دارد که اقتصاد این کشور در سال جاری به علت تورم بالا و هزینه‌های بالای انرژی و تجارت بین‌المللی ضعیف، 0.4 درصد کوچک شود.

منابع آگاه در دولت این کشور گفتند، رابرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان، چهارشنبه پیش‌بینی پاییزه دولت را ارائه خواهد کرد که نشان می‌دهد اقتصاد آلمان در سال آینده 1.3 درصد و در سال 2025  میلادی 1.5 رصد رشد خواهد کرد.

دولت آلمان در ماه آوریل رشد 0.4 درصدی برای سال 2023 را پیش‌بینی کرده بود اما ضعف در بخش صنعتی و بالاترین نرخ بهره در یک دهه گذشته، نگرانی دیگری در مورد یک رکود دیگر در سال جاری در بزرگ‌ترین اقتصاد منطقه یورو ایجاد کرده است.

بهبود بخشی صنعت و مصرف خصوصی

به گفته این منابع، نرخ تورم این کشور امسال 6.1 درصد و سال آینده 2.6 درصد خواهد بود.

کمیسیون اروپا ماه گذشته پیش‌بینی کرد که اقتصاد آلمان امسال 0.4 درصد کوچک شود، در حالی که پیش از این رشد 0.2 درصدی را پیش‌بینی کرده بود.

پنج موسسه اقتصادی پیش‌بینی می‌کنند، اقتصاد آلمان امسال 0.6 درصد کوچک شود زیرا بهبود بخش صنعت و مصرف خصوصی کندتر از انتظار بوده است.

اقتصاد آلمان در سه ماهه آخر سال 2022 و سه ماهه اول 2023 دچار رکود شد. رکود فنی زمانی به وقوع می‌پیندد که برای دو ماه متولی تولیدناخالص داخلی منفی شود.

 

 

 

لینک کوتاه:                  https://fesadsetiz.ir/nfue

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا