
به گزارش روابط عمومی قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی، به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، حسین امین زاده تصریح کرد: با آغاز این حملات خصمانه و افزایش تهدیدهای سایبری علیه زیرساختهای حیاتی، بانک کشاورزی با تشکیل فوری «کمیته مدیریت بحران در حوزه فناوری»، مجموعهای از اقدامات راهبردی و پیشگیرانه را برای محافظت از دادههای حیاتی و تضمین تابآوری خدمات خود به اجرا گذاشت.
وی افزود: در نخستین ساعات پس از اعلام وضعیت بحرانی، سناریوهای اضطراری از پیش تدوینشده فعال شد. تیمهای فنی، امنیتی و عملیاتی بانک با روحیهای جهادی و هماهنگی کامل، اقدامات کنترلی و نظارتی را تشدید کردند تا ضمن پیشگیری از هرگونه اختلال در سرویسدهی، امنیت دادههای مشتریان به طور کامل حفظ شود.
وی با بیان اینکه یکی از محورهای کلیدی این طرح، بازنگری و اجرای دقیق دستورالعملهای «بازیابی از بحران» بوده است، افزود: این فرآیندها که شامل بازیابی سریع نسخههای پشتیبان میشود، با هدف تضمین بقای زیرساختها و خدمات بانک در برابر شدیدترین حوادث سایبری احتمالی طراحی و اجرا شد.