اقتصاد بین الملل

اتحادیه اروپا با کمبود شدید گازوئیل مواجه می شود

اتحادیه اروپا ظرف چند ماه، با کمبود شدید دیزل مواجه خواهد شد.

جک ویتلز، نویسنده بلومبرگ به نقل از گزارشی که توسط موسسه مشاوره انرژی وود مکنزی منتشر شده، آورده است: ذخایر گازوئیل شمال غرب اروپا در آغاز بهار به پایین‌ترین سطح در دوازده سال گذشته کاهش می‌یابد.

به گفته نویسنده، وضعیت انرژی در اتحادیه اروپا در فوریه و زمانی که رهبران کشور‌های اروپایی تصمیم به قطع عرضه سوخت روسیه گرفتند، رو به وخامت رفت.

جیمز بارلی، تحلیلگر Wood Mackenzie هم تاکید کرده است، روسیه تنها تامین کننده اصلی سوخت دیزل اروپا از طریق دریا است و با توجه به تحریم‌ ها علیه نفتکش‌ های روسیه، بحران دیزل در اتحادیه اروپا اجتناب‌ناپذیر است.

بر اساس این گزارش، یکی دیگر از مشکلات پیش روی اتحادیه اروپا و آمریکا مربوط به ساختار بازار‌های قرارداد‌های آتی است. به ویژه، تحویل سوخت سریع گرانتر از همان سوختی است که در مدت زمان کمی طولانی‌تر تحویل داده می‌شود. ویتلز گفت که این امر ذخیره‌سازی را کاهش می‌دهد و باعث کمبود شدید دیزل می‌شود.

کشور‌های غربی به دلیل اعمال تحریم‌ها علیه مسکو و سیاست کنار گذاشتن سوخت روسیه با قیمت بالای انرژی و تورم شدید مواجه هستند. به دنبال افزایش قیمت سوخت و در وهله نخست گاز، صنعت در اروپا تا حد زیادی مزیت‌های رقابتی خود را از دست داده است که بر سایر بخش‌های اقتصاد نیز تأثیر گذاشته است.

 


لینک کوتاه:    https://fesadsetiz.ir/h4dy

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا