اقتصاد بین الملل

از دست رفتن جایگاه اقتصادی آمریکا

«جیم راجرز»، سرمایه‌گذار مشهور بین‌المللی، گفت: که ایالات متحده آمریکا بدهی خود را نکول نمی‌کند، اما بدهی ملی رو به رشد اجازه نمی‌دهد این کشور از مشکلات جدی اقتصادی در آینده جلوگیری کند.

جیم راجرز در گفت‌وگو با اسپوتنیک در مورد سقف بدهی ملی آمریکا و احتمال نکول آن گفت: اگر سقف بدهی را افزایش دهند، وضعیت را بدتر می‌کند و من به شما تضمین می‌دهم که این کار را خواهند کرد.

این سرمایه گذار مشهور آمریکایی افزود: آمریکایی‌ها نکول نخواهند کرد، آنها به هر بانکی در دنیا زنگ نمی‌زنند و نمی‌گویند به شما پول نمی‌دهیم، این اتفاق نمی‌افتد، نه، آنها ممکن است همه را با تظاهر به نکول فریب دهند، اما این کار را نمی‌کنند.

وجود مشکلات اقتصادی در آمریکا

این سرمایه‌گذار مشهور بین‌المللی ابراز اطمینان کرد که پیامدهای این روند، تأثیر بیشتری بر قشر جوانان در آمریکا با بزرگ شدن آنها خواهد گذاشت.

جیم راجرز به اتفاقی که در بریتانیا افتاد اشاره کرد، جایی که یک سری مشکلات اقتصادی انباشته در نهایت به یک بحران مالی تمام عیار در سال ۱۹۷۶ منجر شد.

وی تاکید کرد: اما آمریکا جایگاه خود را به عنوان بزرگترین اقتصاد جهان به دلیل رشد بدهی عمومی از دست خواهد داد.

بدهی های آمریکا مربوط به مسائل سیاسی

بر اساس گزارش مؤسسه آمریکایی «بروکینگز»، دولت آمریکا در ژانویه گذشته به سقف بدهی خود رسید و مجبور شد در ازای تأمین پول مورد نیاز برای پرداخت بدهی‌ها، برخی تعهدات را که باید اجرا می‌شد کنار بگذارد.

بدهی ایالات متحده آمریکا در ژانویه ۲۰۲۳ به ۳۱.۴ تریلیون دلار رسیده است که از سقف بدهی تعیین شده در سال ۲۰۲۱ فراتر رفته است و از این سال تاکنون هزینه‌های آمریکا به دلایل مختلف کسری سالانه ثبت کرده است که برخی از آنها مربوط به تصمیمات سیاسی است که گرفته می‌شود.

 

 

لینک کوتاه:            https://fesadsetiz.ir/a058

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا