اقتصاد بین الملل

اعتصاب 155 هزار کارگر کانادایی

نقل از آسوشیتدپرس، حدود 155 هزار کارگر فدرال کانادا شامل 35 هزار نفر از سازمان مالیاتی این کشور، از نیمه شب دست به اعتصاب زدند، به طوری که اتحادیه‌های مرتبط، این اعتصاب را یکی از بزرگترین اعتصابات تاریخ این کشور می‌نامد.

اتحادیه خدمات عمومی کانادا اعلام کرد، پس از شکست مذاکرات با دولت، برای این اعتصاب فراخوان داده شده است. در بیش از 250 مکان خطوط و مسیر حرکت تعبیه شده است.

تلاش دولت برای رفع اختلال در خدمات

کریس آیلوارد، رئیس اتحادیه گفت، تیم های مذاکره کننده در طول اعتصاب همچنان پشت میز مذاکره هستند.

هیئت خزانه‌داری دولت فدرال در بیانیه‌ای اعلام کرد: « دولت تمام تلاش خود را برای دستیابی به توافق و جلوگیری از ایجاد اختلال در خدماتی که کانادایی‌ها به آن متکی هستند، انجام داده است. با وجود ادامه چانه‌زنی بر سر موضوعات کلیدی از سوی دو طرف، اتحادیه خدمات عمومی کانادا تصمیم به اعتصاب عمومی سراسری گرفته است.»

موضوع اصلی ما افزایش دستمزد هاست

هیئت خزانه داری دولت فدرال اعلام کرد، این هیئت به توصیه کمیسیون منافع عمومی شخص ثالث، افزایش 9 درصدی را طی سه سال به اتحادیه پیشنهاد کرده است.

اما اتحادیه خواهان افزایش سالانه 4.5 درصد طی 3 سال آینده است و این گونه استدلال می‌کند که این افزایش برای همگام شدن با تورم لازم است.

این اتحادیه همچنین موضوعاتی نظیر محدودیت‌های بیشتر در قرارداد کار، آموزش‌های ضد نژادپرستی بیشتر و مقررات کار از راه دور را روی میز نگه داشته است.

مذاکرات قرارداد میانجی‌گری میان اتحادیه خدمات عمومی کانادا و دولت این کشور در اوایل ماه آوریل آغاز شد و تا آخر هفته ادامه یافت و اتحادیه آن را آخرین فرصت دولت برای دستیابی به توافق توصیف کرده است.

 

 

 

لینک کوتاه:            https://fesadsetiz.ir/zu9j

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا