اقتصاد بین الملل

افزایش سرسام‌ آور قیمت‌ های اجاره‌ بها در انگلیس

تارنمای ایونینگ استاندارد لندن به نقل از بنگاه خیریه شلتر (سرپناه) نوشت: نزدیک به ۱۳ درصد از پرسش شوندگان در دوره زمانی ۲۸ ژوئیه تا ۱۷ اوت (6 – 26 مرداد) گفته اند که اجاره بهای خانه مسکونی آنان در ماه گذشته افزایش یافته است.بر اساس نتیجه این بررسی در میان بیش از ۲ هزار اجاره نشین،نزدیک به یک سوم آنان (۳۲ درصد) گفته اند که دستکم نیمی از درآمد خانوار آنان برای پرداخت اجاره بها هزینه می شود.

از هر ۱۰ اجاره نشین سه تن (۳۰ درصد) گفته اند که همیشه برای پرداخت این مبلغ با دشواری روبه رو هستند و یا نزدیک به این وضع قرار دارند.

این پیمایش نشان می دهد که ۴۲ درصد یا دو پنجم مستاجران در سال گذشته (۲۰۲۱) دچار افزایش اجاره بها شده اند و از هر ۱۰ تن یک نفر (۱۰ درصد) با افزایش بیش از ۱۰۰ پوندی اجاره ماهانه دست به گریبان شده اند.

به گفته پالی نیت مدیر اجرایی بنگاه شلتر، بالا ماندن هزینه اجاره بها برای اجاره نشنیان به معنی راه رفتن روی یک طناب هم زمان با تلاش برای ادامه زندگی با قیمت های فزاینده مواد خوراکی و انرژی است. این قیمت های افسارگسیخته اجاره بها، بسیاری از مستاجران را نابود خواهد کرد.

شکستن پی‌ درپی رکورد تورم و تجربه رکود تورمی، بخشی از تنش‌های حال حاضر اقتصاد قاره سبز است؛ شرایطی که قدرت خرید شهروندان اروپایی را کاهش می‌دهد و پیش‌بینی می‌شود با افزایش چالش تامین گاز از روسیه، به بحرانی گسترده تبدیل شود.

این روزها خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های بین‌المللی پُر شده‌ است از خبرها و تحلیل‌های اقتصادی در حوزه اروپا؛ گزارش‌هایی که علاوه بر تشریح بحران اقتصادی که بر اقتصاد قاره سبز سایه انداخته است، حکایت از چشم‌انداز تیره و تار آن دارد.

در این بین شهروندان برخی کشورهای اروپایی شرایط سخت‌تری را نسبت به دیگر همسایگان خود در این قاره تجربه می‌کنند؛ تجربه شکسته شدن رکورد تورم چند دهه اخیر که تحلیلگران آن را سرسام‌آور می‌نامند.

برای مثال در حالی که شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ برای سه ماهه نخست سال جاری میلادی تورم ۹.۸ درصدی برای اسپانیا اعلام و عمده دلایل آن را افزایش قیمت برق و سوخت و همچنین افزایش قیمت محصولات غذایی ارزیابی کرده بود، روزنامه اقتصادی لِ‌زکو (Les Echos) و شبکه تلویزیونی بی‌اف‌ام‌تی‌وی فرانسه (BFMTV) در تاریخ ۲۹ ژوئن آمار جدید تورم این کشور را ۱۰.۲ درصد اعلام کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا