اقتصاد بین الملل

افزایش قیمت طلا از ابتدای جنگ غزه

به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات آخرین روز کاری بازارهای جهانی به دنبال تشدید تنش‌های در غرب آسیا که بر جذابیت طلا برای سرمایه‌گذاران افزود، افزایش یافت.

طلا در زمان بحران‌های سیاسی و اقتصادی به عنوان منبع امن سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود.

 در عین حال، سرمایه‌گذاران در انتظار نشست سیاست‌گذاری فدرال رزرو در هفته آینده هستند.

افزایش کل قیمت ها با حملات بیشتر اسرائیل در غزه

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 21 دلار و 66 سنت افزایش 2006.37 دلار فروخته شد. قیمت این فلز گران‌بها طی هفته گذشته 1.4 درصد افزایش یافته است.

تای وونگ، تاجر مستقل فلزات گران‌بها  مستقر در نیویورک در این رابطه گفت: «طلا در بازه قیمتی بسیار محدودی تثبیت شده و تقریبا تمام رشد قیمتی اخیر خود را حفظ کرده است، زیرا بازار همچنان نگران تنش‌ها در غرب آسیاست.»

نیروهای رژیم صهیونیستی شب گذشته حملات شدیدی در غزه انجام دادند.

طلا از ابتدای درگیری‌ها در غزه از 7 اکتبر تاکنون بیش از 140 دلار (143) با حدود 8 درصد افزایش یافته است.

قیمت نفت به علت نگرانی در مورد گسترش تنش‌های میان رژیم صهیونیستی و غزه و اختلال در عرضه نفت حدود 3 درصد افزایش یافت و به بالاترین رقم یک هفته گذشته در معاملات آخرین روز کاری بازارهای جهانی رسید.

تحولات غرب آسیا تاکنون بر عرضه نفت تاثیر مستقیمی نداشته است، اما بسیاری از ایجاد اختلال در صادرات نفت در این منطقه بیم دارند.

وجود چشم‌انداز رشد خرید طلا

هلیما کرافت، تحلیلگر RBC Capital گفت: «حتی برای آگاه‌ترین ناظران منطقه‌ای نیز بسیار دشوار است که درباره مسیر بحران کنونی صحبت کنند، زیرا خطوط قرمزی که می‌تواند بازیکنان بیشتری را وارد میدان نبرد کند تا حد زیادی غیرقابل تشخیص است.»

دنیل گالی، استراتژیست بازار اوراق قرضه گفت: «اگر درگیری‌ها تشدید شود، چشم‌انداز رشد خرید طلا وجود خواهد داشت. سرمایه‌گذاران طلا در حال رصد سوددهی اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا نیز هستند.»

کمیته بازار آزاد فدرال رزرو قرار است در 31 اکتبر و یک نوامبر نشست داشته باشند و 98 درصد تاجران انتظار دارند که نرخ بهره آمریکا تغییری نکند.

گالی افزود: «از نظر ما، فدرال به احتمال زیاد کارزار سیاست‌های انقباضی خود را پایان خواهد داد و در حال حاضر بازار برای قیمت روی آن حساب کرده است.»

آمارها نشان داد، هزینه‌های مصرف‌کننده آمریکا در ماه سپتامبر بیش از انتظار افزایش یافته و آن را در مسیر رشد بیشتر در سه ماه چهارم قرار داده است.

به هلاکت رسیدن هزاران صهیونیست در طوفان الاقصی

جنبش مقاومت اسلامی حماس، صبح روز شنبه ۷ اکتبر، اراضی اشغالی از جمله تل‌آویو، اشدود و عسقلان را با صدها موشک و راکت هدف حمله قرار داد و درگیری‌ها که تاکنون ادامه دارد، منجر به هلاکت هزاران صهیونیست شده است.

۲۰ روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی علیه رژیم صهیونیستی می‌گذرد. عملیاتی بی‌سابقه و غافل‌گیرانه‌ای که تاکنون دست‌کم به هلاکت نزدیک به ۱۵۰۰ صهیونیست منجر شده است و بیش از ۲۰۰ اسرائیلی نیز به اسارت گرفته شده‌اند.

در چنین فضایی که رژیم صهیونیستی در جبران شکست عملیاتی و اطلاعاتی‌اش در حال بمباران مستمر مناطق مسکونی، مساجد، بیمارستان‌ها، مدارس و …در غزه، است و هر روز از آغاز عملیات زمینی علیه نوار غزه به بهانه نابود کردن حماس خبر می‌دهد، البته از پنچ‌شنبه به صورت محدود به بخش‌هایی از نواز غزه حملات زمینی انجام داده است.

 

 

 

 

لینک کوتاه:                      https://fesadsetiz.ir/wuh4

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا