اقتصاد بین الملل

امضاء قرارداد مبادله ارزهای محلی مصر و امارات

به نقل از الخلیج اونلاین، مصر و امارات یک قرارداد سوآپ ارزی دوجانبه امضا کردند که به دو طرف اجازه می‌دهد، پوند مصر و درهم امارات را با ارزش اسمی تا 42 میلیارد پوند مصر و 5 میلیارد درهم امارات مبادله کنند.

این توافق‌نامه به امضای حسن عبدالله، رئیس بانک مرکزی مصر و خالد محمد بالعمی، رئیس بانک مرکزی امارات رسید.

رئیس کل بانک مرکزی مصر درباره امضای قرارداد تهاتر درهم و پوند گفت: امضای این قرارداد در چارچوب تقویت روابط نزدیک مصر و امارات در همه سطوح صورت می‌گیرد و به تسهیل و افزایش حجم مبادلات تجاری بین دو کشور کمک می‌کند.

قرارداد سوآپ ارزی بین دو کشور

وی توضیح داد که فرایند مبادله ارزهای محلی سنگ بنای همکاری مالی مشترک بین قاهره و ابوظبی است.

رئیس بانک مرکزی امارات نیز به نوبه خود تاکید کرد: قرارداد سوآپ ارزی بین دو کشور نشان دهنده عمق و استحکام روابط دوجانبه بین امارات و مصر است.

وی افزود: این توافقنامه فرصت مهمی برای توسعه بازارهای اقتصادی و مالی بین دو طرف به‌گونه‌ای است که منافع مشترک آنها را محقق می‌کند.

تراز تجاری بین مصر و امارات به نفع  این کشور عربی حاشیه خلیج فارس است که بر اساس داده‌های تجارت خارجی بین دو کشور در سال گذشته به پنج میلیارد دلار نزدیک شد.

این قرارداد جدید، نشان دهنده تسهیلات تجاری بین دو کشور

صادرات مصر به امارات حدود دو میلیارد دلار است در مقایسه با اینکه واردات آن از امارات به ارزش حدود سه میلیارد دلار است و این قرارداد جدید، نشان دهنده تسهیلات تجاری بین دو کشور با استفاده از ارزهای محلی معادل نیمی از حجم مبادلات تجاری بین دو کشور است.

مصر که در مدت اخیر با بحران ارز خارجی روبه‌روست و پوند این کشور نیمی از ارزش خود را از مارس 2022 از دست داده با پیوستن به به جمع ائتلاف جهانی برای دلارزدایی برای حذف سلطه آن بر اقتصاد دنیا و ارتقای استقلال مالی کشورها تلاش می‌کند.

 

 

 

لینک کوتاه:                    https://fesadsetiz.ir/t8bj

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا