اقتصاد بین الملل

برگزاری نمایشگاه ایران در ارمنستان

مرکز فرهنگی کاپان در استان سیونیک در جنوب ارمنستان میزبان نمایشگاهی است که منطقه آزاد اقتصادی ارس ایران (FEZ) را به نمایش می‌گذارد. در این رویداد مقامات و بازرگانان ایران و ارمنستان گرد هم آورده می‌آیند.

شهرداری کاپان در یک پست فیسبوکی اعلام کرد، گئورک پارسیان، شهردار کاپان و مرتضی عابدین ورامین، سرکنسول ایران در ارمنستان در افتتاحیه این مراسم سخنرانی کردند.

.

آماده سازی بستر مهمی برای جوامع تجاری کشور

پارسیان با اشاره به نمایشگاه بین‌المللی ارس اکسپو 2023 که بهمن ماه در تبریز برگزار شد، گفت: «چنین کنفرانس و نمایشگاهی به عنوان بستر مهمی برای جوامع تجاری دو کشور است تا فرصت‌ها و چالش‌ها را مورد بحث و بررسی قرار دهند و به تشریح اقداماتی که برای تعمیق همکاری‌ها باید انجام شود، بپردازند.»

وی افزود، انتظار می‌رود این کنفرانس به گسترش همکاری‌های بلندمدت و سودمند متقابل میان جوامع تجاری دو طرف کمک کند.

پارسیان اضافه کرد، شهرداری کاپان آماده بحث و گفت‌و گو در مورد هر پیشنهاد واقع‌بینانه و سازنده است.

آشنائی دیگر کشور ها با مسائل اقتصادی ایران

به نوشته این گزارش، ویدئویی از فرصت‌های منطقه آزاد اقتصادی ارس پخش شد و پس از آن شرکت‌کنندگان فرصت یافتند تا با محصولات ایرانی ارائه شده در نمایشگاه آشنا شوند.

یک سال پیش، در اردیبهشت 1391، تفاهم‌نامه همکاری میان منطقه آزاد اقتصادی ارس ایرانی و منطقه آزاد تجاری مغری ارمنستان امضا شد. در این تفاهم‌نامه به دسترسی آسان سرمایه‌گذاران ایرانی از منطقه آزاد ارس به منطقه آزاد مغری و بالعکس پرداخت می شود.

 

 

لینک کوتاه:          https://fesadsetiz.ir/at9i

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا