دسته‌بندی نشده

بریکس به مقابله با نظام سلطه گری دلار

علی المصیلحی، وزیر تدارکات و تجارت داخلی مصر، گفت که پیوستن کشورش به گروه «بریکس» به اجرای تعدادی از ابتکاراتی که مصر به دنبال آن است کمک خواهد کرد و ارزش پول محلی را افزایش خواهد داد.

المصیلحی امروز یکشنبه در اظهاراتی تأکید کرد: الحاق مصر به بریکس به اجرای بسیاری از ابتکارات مصر کمک خواهد کرد، مانند همکاری تجاری با طرف روسی با استفاده از ارزهای محلی روبل و پوند و همچنین ابتکاراتی که با چین و هند خواهد داشت.

وزیر بازرگانی مصر با تاکید بر بازتاب مثبت عضویت در برکس بر کشور مصر گفت: این امر فشار بر دلار را کاهش می‌دهد و ارزش پوند مصر را افزایش می دهد.

بریکس به دنبال ایجاد یک ائتلاف جدید اقتصادی

وی افزود: کشورهای عضو بریکس به دنبال ایجاد یک ائتلاف جدید اقتصادی، اجتماعی و سیاسی برای مقابله با سلطه برخی کشورهای سلطه‌گر از طریق دلار و ایجاد قوانین تجارت بین المللی هستند.

المصیلحی بر لزوم همبستگی و همکاری همه طرف‌های عضو بریکس تاکید کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم ثمره چنین بلوک اقتصادی جدیدی را برای دستیابی به تعادل در اقتصاد جهانی بگیریم.

هدف بریکس پذیرش اعضای جدید و تدوین یک برنامه اقتصادی

شهر ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی از میزبان پانزدهمین اجلاس سران بریکس بود که در آن اجلاس موضوع پذیرش اعضای جدید و تدوین یک برنامه اقتصادی، تجاری و مالی برای این بلوک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گروه بریکس در اجلاس خود از ۶ کشور برای پیوستن به آن دعوت کرد که در این فهرست، ایران و همچنین ۳ کشور عربی یعنی عربستان سعودی، امارات و مصر حضور داشتند.

 

 

 

لینک کوتاه:                    https://fesadsetiz.ir/ag5j

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا