اقتصاد بین الملل

بزرگ‌ ترین بانک آمریکا پای کار حل بحران این کشور

به نقل از رویترز، بانک جی‌پی مرگان آمریکا که بزرگترین بانک این کشور به شمارمی رود قرار است بخش قابل توجهی از دارایی‌های بانک بحران زده فرست ریپابلیک را خریداری کرده و مسئولیت بازپرداخت سپرده مشتریان آن را برعهده بگیرد.

بانک فرست ریپابلیک سومین بانک آمریکایی است که در دو ماه گذشته تعطیل و منحل می‌شود.

.

برعهده گرفتن بدهی بانکی در آمریکا

موضوع توافق در این زمینه  از سوی دولت آمریکا اعلام شد و جی‌پی مورگان مسئولیت 173 میلیارد دلار وام، 30 میلیارد دلار اوراق قرضه و 92 میلیارد دلار سپرده مشتریان در بانک فرست ریپابلیک را برعهده گرفته است.

بانک فرست ریپابلیک طی هفته‌های گذشته میلیاردها دلار از دولت آمریکا کمک مالی دریافت کرد تا شاید بتواند به فعالیت خود ادامه دهد. اما آمارها نشان می‌دهد باوجود دریافت کمک‌های دولتی اما اوضاع این بانک بهبود پیدا نکرده که هیچ، بدتر هم شده است.

برگزاری مناقصه برای فروش اموال بانک ها در آمریکا

در گام نخست نهاد بیمه سپرده‌گذاری فدرال آمریکا مسئولیت کنترل فرست ریپابلیک را برعهده گرفت و سپس برای فروش دارایی‌های آن مناقصه برگزار شد که با توجه به ورود جی‌پی مرگان به نظر می‌رسد این بانک توانسته در مناقصه فرست ریپابلیک برنده شود.

در معاملات ارزش سهام بانک فرست ریپابلیک بیش از 43 درصد ریخت و باعث شد تا میزان سقوط سهام این بانک از ابتدای سال جاری تاکنون به 97 درصد برسد. با این وجود اما سهام جی‌پی مرگان 2.7 درصد بالا رفت.

 

 

لینک کوتاه:          https://fesadsetiz.ir/9rqc

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا