اقتصاد بین الملل

تاریک شدن اقتصاد جهان در جنگ رژیم صهیونیستی

 به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، رئیس صندوق بین‌المللی پول گفت: تشدید درگیری رژیم صهیونیستی و حماس بر تاریکی افق چشم‌انداز اقتصادی جهان می‌افزاید.

کریستالینا جورجیوا، در نشست کنفرانس موسسه ابتکار سرمایه‌گذاری آینده در ریاض گفت: «آنچه می‌بینیم آشفتگی بیشتر در جهانی است که قبلا آشفته بوده است.»

«در افقی که پر از ابرهای تیره است، یک ابر دیگر می‌تواند تاریکی بیشتری ایجاد کند.

پیآمدهای اقتصادی جنگ

جورجیوا گفت، پیآمدهای اقتصادی جنگی که اکنون در سومین هفته آن است، برای طرف‌های درگیر می‌تواند «وحشتناک» و همچنین عواقب قابل توجهی برای منطقه داشته باشد. این عواقب شامل تاثیرات منفی بر تجارت و گردشگری است.

وی افزود: «این از نظر چشم‌انداز اقتصادی برای  مرکزجنگ وحشتناک است. تاثیر منفی برای همسایگان در کانال‌های تجاری، در کانال‌های گردشگری و هزینه بیمه وجود خواهد داشت.»

جورجیوا خاطرنشان کرد، کشورهایی نظیر مصر، لبنان و اردن عواقب آن را احساس می‌کنند.

«بی‌ثباتی، قاتل جریان‌های گردشگری است. سرمایه‌گذاران از رفتن به این مکان‌ها خودداری می‌کنند.»

دنیای آشفته‌تر، اضطراب بیشتر در جهان

رئیس صندوق بین‌المللی پول به پیآمدهای اقتصادی این درگیری برای اقتصاد جهانی بیشتر اشاره نکرد، اما گفت، چشم‌انداز (اقتصاد جهانی) از قبل راکد بود.

اظهارنظر جورجیوا مبنی بر اینکه جنگ به حس «دنیای آشفته‌تر، اضطراب بیشتر در جهان» افزوده است، در دیدگاه سایر شخصیت‌های ارشد تجاری در این کنفرانس دیده شده است.

رویداد «داووس در صحرا» که معمولا بر روی چشم‌اندازهای اقتصادی و سرمایه‌گذاری در منطقه غرب آسیا متمرکز است، امسال پس از حملات نیروهای مقاومت در 7 اکتبر علیه رژیم صهیونیستی، تحت الشعاع تهاجم مداوم اسرائیل به نوار غزه قرار گرفت.

 

 

 

 

لینک کوتاه:                      https://fesadsetiz.ir/6uj3

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا