اقتصاد بین الملل

توقف معاملات سهام چند بانک‌ در آمریکا

به نقل از راشاتودی، طی چند هفته گذشته آمریکا درگیر بزرگ‌ترین بحران بانکی خود در 15 سال گذشته شده و معاملات سهام دو بانک دیگر نیز به حالت تعلیق درآمده است.

مقامات بورس وال‌استریت، معاملات سهام بانک پک‌وست لس‌آنجلس و وسترن اَلاینس آریزونا متوقف کردند؛ چراکه ارزش سهام هر دو بانک به شدت سقوط کرده است. در همین مسیر ارزش سهام پک‌وست 60 درصد کاهش یافته است.

این بانک گفته البته در حال مذاکره با چندین طرف دیگر برای دریافت کمک از آنها است، با این‌حال اما به نظر می‌رسد سهامداران این بانک‌ از این خبر خوشحال نشده و صف فروش سهام این بانک تا پیش از بسته شدن ادامه داشته است.

سقوط سهام بانک های آمریکا

سقوط سهام این دو بانک باعث شده تا ارزش سهام دیگر بانک‌های آمریکایی هم کاهش شدیدی را به ثبت برساند. ارزش سهام وستر الاینس هم تا پیش از تعلیق شدن 45 درصد سقوط کرده است. این بانک البته از ابتدای سال جاری تاکنون 60 درصد از ارزش خود را از دست داده است. در معاملات روز پنجشنبه ارزش سهام بانک فرست هورایزن آمریکا هم 40 درصد سقوط کرد.

نیاز آمریکا به تضمین سپرده گذاری

بیل آکمان، مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری پرشینگ اسکوئر نیویورک می‌گوید:‌ وقت ما برای حل این مشکل در حال تمام شدن است. چند بانک دیگر باید سقوط کند تا نهاد بیمه سپرده‌گذاری فدرال آمریکا و دولت بیدار شوند. ما به یک ساختار گسترده تضمین سپرده‌گذاری نیاز داریم.

وی هشدار داد که کل بانک‌های منطقه‌ای در آمریکا در خطر قرار دارند. اعتماد به موسسات مالی ده‌ها سال طول می‌کشد اما چندروزه به باد می‌رود.

به طور کلی در چند هفته اخیر 3 بانک بزرگ در آمریکا ورشکست و از سوی دولت این کشور تعطیل شده اند.

 

 

لینک کوتاه:          https://fesadsetiz.ir/zker

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا