اقتصاد بین الملل

تکذیب شدن افزایش قیمت نفت ناشی از کاهش تولید

به نقل از رویترز، وزیر نفت عربستان اینکه کاهش تولید اخیر عربستان سبب افزایش قیمت نفت شده است را رد کرد.

وی که در کنگره جهانی نفت در کلگری در استان آلبرتا کانادا صحبت می‌کرد، گفت: « این (کاهش تولید) برای این نیست که قیمت‌ها بالا برود… این برای این است که زمانی‌که آمارها و داده‌ها را در اختیار داریم، تصمیمات درستی بگیریم.»

عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان به بی‌ثباتی در مورد مصرف نفت در چین، کاهش تولیدات صنعتی در اروپا و سیر تغییرات تورم و نرخ بهره در آمریکای شمالی و اروپا اشاره کرد.

قابل اعتماد نبودن پش بینی های عرضه و تقاضای نفت

این مقام عربستانی پیش‌بینی‌ها مبنی بر اینکه بازار نفت خام در سه ماهه چهارم کسری زیادی را تجربه خواهد کرد، خاطرنشان کرد، پیش‌بینی‌های عرضه و تقاضا همیشه قابل اعتماد نیستند. (وزیر انرژی عربستان دیروز گفته بود کاهش تولید اوپک پلاس برای ثبات بازار نفت لازم است.)

وی گفت: «همیشه بهتر است توصیه من را انجام دهید و آن این است که وقتی ببینم باور می‌کنم. وقتی واقعیت آن طور که پیش‌بینی شده بود رخ داد، ما می‌توانیم بیشتر تولید کنیم.»

وی همچنین از پیش‌بینی های منتشر شده توسط آژانس بین المللی انرژی (IEA) انتقاد کرد و گفت این نهاد از پیش‌بینی و ارزیابی‌کننده بازار به یک مدافع سیاسی تبدیل شده‌اند.

بالا رفتن قیمت در قراردادهای نفتی

جان کمپ، تحلیلگر نفتی خبرگزاری رویترز معتقد است، اما آژانس بین‌المللی انرژی تنها یک پیش‌بینی‌کننده نیست که انتظار کاهش چشمگیر ذخایر را داشته باشد؛ ذخایری که موجودی‌شان در حال حاضر بسیار کمتر از میانگین فصلی بلندمدت است.

بالا بودن بسیار شدید قیمت در قراردادهای آتی طی شش ماه آینده نشان می‌دهد، بیشتر تاجران نفت این دیدگاه را دارند.

به نوشته این گزارش، کاهش تولید اضافی اعلام شده از سوی عربستان و روسیه اگر کاملا اجرا شود، تا پایان ماه سپتامبر 125 میلیون بشکه نفت و 245 میلیون بشکه تا پایان ماه دسامبر از بازار حذف خواهد کرد.

 

 

 

 

 

لینک کوتاه:                        https://fesadsetiz.ir/l9oq

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا