اقتصاد بین الملل

روند کنار گذاشتن دلار از اقتصاد جهان

به نقل از روسیا الیوم، «واسیلی نبنزیا»، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد تاکید کرد که روسیه با توجه به سیاست تحریمی غرب نمی‌تواند به دلار به عنوان ارز جهانی تکیه کند.

وی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری «نووستی» با اشاره به اینکه روند کنار گذاشتن دلار از اقتصاد جهانی در حال انجام است، گفت: فرایند انتقال در تسویه حساب‌های متقابل بین کشورها به ارزهای ملی نشان دهنده تمایل کشورها در رهایی از وابستگی به دلار است.

این مقام مسئول اظهارات قبلی سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مورد دلار را یادآور شد که در آن وی گفته بود که ایالات متحده اعلام کرده بود که واحد پول دلار دارایی مشترک همه جهان است.

تلاش روسیه برای کاهش وابستگی خود به دلار

اما پس از آن، اقدامات قهرآمیز مختلفی نه تنها علیه روسیه بلکه علیه کشورهای دیگر تحمیل کرد.

نبنزیا با تاکید بر اینکه روسیه در این شرایط نمی‌تواند به دلار به عنوان یک ارز جهانی تکیه کند، گفت: روند کنار گذاشتن دلار آمریکا البته در حال انجام است؛ این نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در عین حال درباره انتظارات مربوط به زمان کنار گذاشتن دلار توسط اقتصاد جهانی توضیحی نداد.

به گفته نبنزی، پول روسیه در برابر شوک‌های غرب مقاومت نشان داد، تاکید کرد که به لطف سیاست مقامات مالی و اقتصادی روسیه، اتفاق برنامه ریزی شده برای روبل رخ نداد.

روسیه سال‌ها برای کاهش وابستگی خود به دلار به دلیل استفاده آمریکا از این ارز به عنوان ابزار تحریم تلاش می‌کند‌.

 

 

لینک کوتاه:              https://fesadsetiz.ir/txe2

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا