اقتصاد بین الملل

رکوردزنی تعطیلی کسب‌وکارهای انگلیس

آمارهای رسمی نشان می‌دهد، رقم بی‌سابقه‌ای از کسب‌وکارها در سراسر انگلیس در سال گذشته تعطیل شدند.

بر اساس جدیدترین آمار اداره ملی آمار انگلیس که این هفته منتشر کرد، تعداد به اصطلاح «مرگ‌های تجاری» در بازه سال‌های 2021 تا 2022 از 328 هزار به 345 هزار افزایش یافته است.

از این رو، میزان تعطیلی مشاغل طی 2 سال گذشته از 11.2 درصد به 11.8 درصد افزایش یافته؛ درنتیجه برای نخستین بار از سال 2010 نرخ «مرگ کسب‌وکارها» از نرخ «تولید کسب‌وکارها» پیشی گرفته است.

چالش بزرگ در بخش حمل و نقل مشاغل

بر اساس این گزارش، 345 هزار کسب‌وکار در سال 2022 در انگلیس تعطیل شدند که 5 درصد بیش از 328 هزار شغل بسته شده در سال پیش از آن است. این رقم، بالاترین میزان از سال 2002 به شمار می‌رود.

در مجموع، 337 هزار کسب‌وکار جدید در سال 2022 در انگلیس آغاز به کار کردند که از 364 هزار مورد سال پیش از آن، رقم کمتری است.

آمارهای اداره ملی آمار انگلیس نشان می‌دهد، حمل‌ونقل و مشاغل مربوط به ذخیره‌سازی بیشتر چالش را داشتند. این بخش بیشتر «نرخ مرگ» برابر با 23.8 درصد را داشته است که تقریبا 2 برابر هر صنعت دیگری‌ست.

پس از آن بخش اطلاعات و ارتباطات با نرخ 13.6 درصد قرار دارد و بخش خدمات اقامتی و غذایی به همراه بخش صنایع خرده‌فروشی به همراه هم با نرخ 12.8 درصد در جایگاه سوم قرار دارند.

افزایش تعطیلی شزکت ها در انگلیس

جورج دیب، رئیس موسسه تحقیقات سیاست عمومی برای عدالت اجتماعی، این آمار را «یک هشدار بالقوه برای اقتصاد انگلیس دانسته زیرا برای نخستین بار از زمان پایان بحران مالی، تعداد شرکت‌هایی که تعطیل می‌شوند از آنهایی که شروع به کار می‌کنند، جلو زده است.»

وی افزود، غیرمنتظره نیست که با هزینه‌های بالای انرژی به همراه پایان طرح‌های حمایتی دوران همه‌گیری کرونا شاهد افزایش تعطیلی شرکت‌ها باشیم.

 

 

 

 

لینک کوتاه:                          https://fesadsetiz.ir/1upa

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا