نظام سلامتویژه

طرح پوشش بیمه همگانی برای همه مردم در دستور کار دولت / بیمه رایگان برای 3 دهک پایین جامعه

محمد مهدی ناصحی افزود: پوشش فراگیر و همگانی بیمه سلامت از سال قبل  شروع شده و در سال ۱۴۰۱ طرح پوشش بیمه همگانی برای همه مردم و بیمه رایگان اقشار کم درآمد و دهک های پایین انجام شد. در حال حاضر همه ایرانیان و هر فردی که بخواهد  بیمه است، البته حدود ۱ تا ۱.۵ میلیون نفر هنوز مراجعه نکردند.

بیمه رایگان 3 دهک پایین جامعه

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به اینکه دهک های پایین به ویژه ۳ دهک اول جامعه بیمه رایگان شدند، افزود: این یک نوید خوبی است به جهت اینکه یک پوشش فراگیر بیمه ای در کشور ایجاد شده است، بیمه سلامت با توجه به اینکه بزرگترین بیمه درمانی کشور است باید درکنار وزارت بهداشت اقدامات لازم را انجام دهد.

وی تاکید کرد: در روستا و شهرها گام های موثری در بحث خدمات دهی در دولت سیزدهم برداشته شده است، ضمن اینکه براساس تاکیدات رییس جمهور که پرداختی از جیب مردم باید کاهش پیدا کند؛ در راستای طرح پوشش بیمه همگانی برای همه مردم، قدم های مناسبی  توسط بیمه سلامت برداشته شده است.

طرح پوشش بیمه همگانی برای همه مردم در دستور کار دولت / بیمه رایگان برای 3 دهک پایین جامعه - قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی

ناصحی اظهار داشت: ۳ دهک پایین جامعه به صورت خودکار و بدون حضور بیمه شدند، اما برای سایر دهک ها تخفیف ویژه ای درخصوص حق بیمه درنظرگرفته شده است، همچنین ۳ ماه بیمه رایگان برای تمامی مردم تمدید شده است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، با بیان اینکه شرایط حال حاضر برای بیمه شدن مردم در کشور به جهت هزینه ها امنیت ایجاد کرده است گفت:  پوشش حداکثری در بخش دولتی بوده و این مراکز از آمادگی لازم برای خدمات دهی برخوردار هستند، خوشبختانه خدمات بیمه سلامت در حوزه دارو نیز بوده و سال گذشته نزدیک به ۶ هزار میلیارد تومان در این حوزه  پرداخت شده است.

آخرین وضعیت پرداختی های بیمه

وی درخصوص پرداختی های سازمان بیمه سلامت ایران افزود: خوشخبتانه بیش از یکسال است که پرداختی های ما به موسسات به روز است، در حال حاضر نیز تا پایان تیرماه عمده هزینه ها را پرداخت کردیم.

ناصحی تصریح کرد: عمده خرید خدمات ما از بخش های دانشگاهی و دولتی است، اما دربرخی صندوق ها از جمله کارکنان دولت از بخش خصوصی نیز خرید خدمت می کنیم؛ البته در صندوق بیمه روستایی و بیمه همگانی طبق قانون خریدخدمت از بخش دولتی باید انجام گیرد؛ امیدواریم بتوانیم عمق پوشش گستره آن را در آینده افزایش دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا